Auteur Topic: dikke wachtrijen hofbad  (gelezen 1205 keer)

Mevr. Zuidwijk

• Member
    • Bekijk profiel
dikke wachtrijen hofbad
« Gepost op: 26-10-2012, 14:55 »
Laat ik beginnen met te zeggen dat ons nieuwe hofbad een aanwinst voor de wijk genoemd mag worden.
Het resultaat is werkelijk prachtig en het is het lange wachten meer dan waard geweest.
De opening is nu zo'n twee weken geleden en mag er best een tussentijdse balans worden opgemaakt..

De entreeprijs is een lachertje. Drie euro zoveel voor een volwassene en twee euro nogwat voor een kind.. Waar vind je dat nog in deze tijd!
Het vooraf bekritiseerde systeem met de lockers waar 50 cent in moet worden geworpen werkt perfect. Je merkt dat alleen niet iedereen overweg kan met de techniek maar dat is gewenning. Over een half jaar weet niemand beter meer.

De faciliteiten zijn perfect. Alles wat een modern zwembad wenst is aanwezig.
Van een 50 meter bad met springtorens tot een lekker recreatiebad met stroomversnelling en glijbaan. een veelgehoorde opmerking in de diverse baden is overigens dat het water wat aan de koude kant is. Dit nodigt dan weer niet uit tot een lang verblijf..

De badmeesters zijn nog duidelijk 'zoekende' naar wat allemaal kan en mag... Een en ander vertaald zich met name naar de jeugd die steeds de grens van het toelaatbare opzoekt maar tot op heden op correcte maar adequate wijze wordt gecorrigeerd. Hulde hiervoor!

De horecagelegenheid boven het zwembad heeft behalve een fantastisch panoramisch uitzicht boven de verschillende baden ook een redelijk uitgebreide menukaart waar behalve de gebruikelijke patat en snacks ook wat luxere broodjes en schotels worden aangeboden.
Ronduit vreemd is het dan weer dat hier alleen contant moet worden afgerekend en dat een pinfunctie (nog) niet aanwezig is. (?)

Absoluut stuitend en naar mijn mening onacceptabel zijn de permanente lange wachtrijen voor de kassa.
Ik heb het zwembad nu 4 keer bezocht waarvan ik elke keer minimaal een half uur in de rij heb moeten staan om uberhaubt binnen te komen.
Niet zelden is het al voorgekomen dat de rij tot aan de parkeerplaats kwam! Nu snap ik dat de opening min of meer samenviel met de herfstvakantie maar ik denk dat we nu wel al kunnen spreken van een strucureel probleem indien er niet binnen afzienbare tijd :

A) Een tweede kassa bij komt..
B) Een aparte ingang komt voor jaarkaarthouders. (nu lijkt het steeds of abonnementhouders voor dringen wat voor onbegrip in de rij zorgt)
C) Een echte uitgang! (nu moeten de mensen die het bad verlaten dezelfde deur door waar drommen mensen naar binnen willen)
D) Inschrijfformulieren voor 12 baden kaarten en/of jaarkaarten ergens anders laten invullen en niet voor de kassa terwijl er buiten 200 mensen staan te wachten
E) Mocht het budget voor een tweede kassa er niet zijn dan in ieder geval een overkapping maken (oid) zodat de wachtenden buiten iig DROOG staan!

Al met al ben ik toch heel blij met de komst van het bad alleen hoop ik wel dat er vanuit de wijk of gemeente binnen afzienbare tijd een evaluatie komt.
De mensen zijn nu nog allemaal nieuwsgierig naar het bad en nemen deze ongemakken op de koop toe. Echter, ik denk dat wanneer de nieuwigheid er een beetje af is de mensen het niet meer zullen accepteren om zo lang in de rij te moeten staan voor een kaartje..

Mevr. Zuidwijk