Auteur Topic: De een komt de ander gaat  (gelezen 16948 keer)

Nouki

• Member
    • Bekijk profiel
De een komt de ander gaat
« Gepost op: 19-01-2011, 11:57 »
Nou is de Hema op zijn nieuwe plaats van bestemming. ( en heel mooi geworden), Maar nou heeft volgens mij de Jamin het begeven.
Ik wil zo graag de goede moed erin houden, maar echt opschieten doet het maar niet :-\

oeps2010

• Member
    • Bekijk profiel
Re:De een komt de ander gaat
« Reactie #1 Gepost op: 19-01-2011, 13:58 »
De moed al lang verloren.
Een gezellig druk winkelcentrum op Yp is een Utopie ..... :(

Waterwijker

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23-01-2011, 17:26 »
Sprookjesbos weg, restaurant wat op de hoek zou komen zie ik ook geen activiteit. Lijkt er op dat dat ook niet doorgaat.
En wat te doen met het oude pand van de Hema.

Maar het is ook wel logisch vind ik, ons winkelcentrum is net te klein. Net als die winkelgallerijen zoals je die vroeger had, gaan de mensen nu naar een groot winkelcentrum.

Winkelcentrum Ypenburg is niet echt een winkelcentrum om te winkelen: je gaat er heen voor een supermarkt of voor de bakker, voor een bos bloemen of voor de Bruna of je rookwaren. En dan ga je weer weg, Het zal nooit een Leidsenhage worden vol kledingzaken en elektronikawinkels...

De Parade biedt al iets meer. Misschien was één groot winkelcentrum beter geweest.

Winkelcentrum in Leidschenveen vind ik ook niet zo bijzonder, we gaan er vooraal heen voor de supermarkt en daarna zijn we weer weg.

jacqueline s

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24-01-2011, 16:15 »
Ben eigenlijk helemaal niet gecharmeerd van WC Ypenburg. Ik kom er misschien een enkele keer en dan alleen op de zondag als ik iets vergeten was. Voor mij staat de parade op 1, echt alles bij elkaar en vind de sfeer daar veel prettiger. WC Leidschenveen net als vorige bericht alleen voor de supermarkt.
WC Ypenburg heeft bijna alles vanaf het begin al tegen. Betaald parkeren, tocht straten, winkel erin, winkel eruit. Als je denkt lekker naar bv de visboer te gaan is die al weer weg. Ergens een lekker bakkie met een broodje is er ook niet. Ja de snackbar en misschien aan de andere kant waar ze die turkse pizza's verkopen. Nee, Ypenburg nodigt op die manier niet echt uit om even lekker te winkelen. Jammer.

Gordijnrail

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 25-01-2011, 11:25 »
Zo, hebben we ons jaarlijks potje negativiteit weer open getrokken?
Ik moet zeggen dat ik de verplaatsing van de Hema een grote vooruitgang vindt. Het WC zal nooit kunnen concureren met de Parade of Delft centrum (wat mijn voorkeur heeft). Maar dat was ook nooit de opzet. Voor de dagelijkse of wekelijkse boodschappen voldoet het prima, ik begrijp niet dat mensen hier helemaal voor naar Leidschenveen rijden. Kopje koffie en een broodje kun je hier ook prima eten, en de visboer is er nog toch? anders kun je er zelf eentje vangen met de nieuwe hengelwinkel. Wijntje erbij uit het ruime assortiment van onze wijnboer en als toetje een verse bonbonnete. Allemaal top kwaliteit en allemaal hier te koop!

habitante

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 26-01-2011, 01:22 »
Nou precies gordijnrail, helemaal mee eens.

Je kunt er niet uitgebreid winkelen maar wel fijn je boodschappen, en dagelijkse zaakjes in de buurt halen. Ik moet er niet aan denken dat ik voor ieder boodschapje naar Leidschenveen moet. En dat parkeren in Nootdorp valt ook nog vies tegen. Ja het is gratis, maar met mijn volle kar de hele P garage door is ook niet mijn hobby.

En als we lekker blijven mopperen op het centrum, of het zelfs bewust gaan vermijden zoals ik vaak hoor en lees dan hebben we straks helemaal geen keus meer. Ook niet op zondag als we iets vergeten zijn.

Weg enige openbare ontmoetingsplek in de buurt.
En dat zou ik persoonlijk erg jammer vinden.
Want ik kom er toch regelmatig gezellig buren, moeders van school en andere bekenden tegen. En ook al tocht het dan, het krijgt dan toch eindelijk iets "dorps".

ecootje

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 31-01-2011, 11:00 »
Ook ik ben met Gordijnrail eens dat ons kleine centrum alles biedt wat je dagelijks nodig hebt. Natuurlijk zou je wel een broodjeszaak of grand cafe willen hebben maar je kunt het niet iedereen naar de zin maken.
Ik woon zelf dicht bij de oude Hema en de leegstand is aan die kant wel heel erg. Ik heb gehoord dat de huurprijzen ontzettend hoog zijn en dat het soms niet rendabel is om een restaurant ofzo te beginnen.

Nouki

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 09-02-2011, 14:48 »
Ik ben het er mee eens dat het voor de dagelijkse boodschappen allemaal wel aanwezig is. Maar qua sfeer en ambiance lijkt het maar niet te willen lukken.
En helaas nu gaat ook de woningstoffeerder er weer vandoor. Weer een leeg pand om tegen aan te kijken. Het grote verloop lijkt me nieuwe ondernemers ook niet echt motoveren.
Ik kom er bijna dagelijks hoor. Want als we allemaal ergens anders heen gaan dan houden we helemaal niets over.

Waterwijker

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 10-02-2011, 08:23 »
De huurprijzen zouden omlaag moeten, zodat een ondernemer er ook van kan bestaan. Dat is voor iedereen beter, voor de consument, voor de ondernemer en ook voor de verhuurder van die winkelpanden, want die vangt toch ook liever gewoon de huur en die is toch ook gebaat bij een goed draaiend winkelcentrum.

Of ze de huren zullen verlagen betwijfel ik. Die lui hebben een lange adem, kijk maar eens naar de leegstaande kantoorpanden bij de Hoornbrug. Ze bouwen gewoon bij zelfs, terwijl er daar veel panden langdurig leeg staan. Dus kennelijk wachten zij rustig op betere tijden en als een winkelcentrum ergens niet goed draait...

Maar ik wil(de) niet negatief doen, ik ben blij dat we een winkelcentrum hebben, ik constateerde slechts dat er problemen zijn.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2011, 08:34 door Waterwijker »

Tommie

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 10-02-2011, 11:50 »
Gaat de woningstoffeerderij ook al weg? Gaan ze helemaal slutien, of naar een andere locatie? Heb er nog niks gekocht, was nog geen aanleiding toe, maar wel jammer voor de ondernemer en het verloop in het WC inderdaad.

Ben ook blij dat het WC er is voor de dagelijkse dingen. En er zijn zeker een paar pareltjes te vinden (de slijterij, de bonbonzaak, de viszaak), maar het heeft helaas blijkbaar niet voldoende aantrekkingskracht om alle winkels gevuld te krijgen.

Hopelijk lukt het om het tij te keren, maar zal best lastig worden met de opzet zoals die er nu is. Was bijvoorbeeld leuk geweest als je een echt horecapleintje had gehad met de mogelijkheid tot terrassen. En dan b.v. alle wat meer zakelijke dienstverleners (banken, makelaars etc) in de Plesmanlaan.

Maar ik blijf goede hoop houden....

Nouki

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 10-02-2011, 19:00 »
Ik zag een briefje op de deur dat ze naar de Goudsbloemlaan in Den Haag gaan verhuizen.
Jammer is het zeker, maar ik hoop dat iemand het aandurft er een leuke winkel te beginnen.

Waterwijker

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 11-02-2011, 12:39 »
Jammer is het zeker, maar ik hoop dat iemand het aandurft er een leuke winkel te beginnen.

In veel sectoren hebben de winkels/ondernemers ook toenemende concurrentie van het internet. Zo hebben veel winkels het moeilijk, niet alleen in ons winkelcentrum.

Hoeveel van die winkelgalerijen zoals je die vroeger had, zijn er niet heel erg veranderd in samenstelling.

Je moet het aandurven inderdaad, soms zie je ook zaken verschijnen waarvan je met een beetje gezond verstand al snapt dat het veel te hoog gegrepen is. Eerst wordt een veel te groot pand gehuurd, daarna doen ze de inrichting niet zelf maar laten ze alles doen. Al het bestaande in het pand tot aan de plafonds toe wordt er uitgesloopt, al zit het er pas een paar jaar in, alles verdwijnt in afvalbakken en alles komt er nieuw in. Dan heb je dus huur, personeel, allerlei kosten, verwarming, licht, een hele inventaris, en dan krijg je ook nog te maken met een winkelcentrum waar niet heel veel mensen lopen en geen consument wil te veel betalen. Je moet dus met een goed product komen. De banken zullen ook kritischer zijn, die zijn er ook niet bij gebaat om een ondernemer geld te lenen, die vervolgens failliet gaat en niet terug kan betalen.

righard

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 20-02-2011, 21:31 »
Ik zag vandaag dat het briefje bij Jamin is vervangen door een ander. Er staat nu dat Jamin dicht is tot 3 maart tot na de verbouwing... Ben benieuwd want echt gewerkt wordt er niet...

Linnie

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 21-02-2011, 11:54 »
Er is maar een oplossing voor dit winkelcentrum in Ypenburg. En dat is de tocht-straten dichtmaken. Glazen puien met schuifdeuren erin. Zo creeer je een groot overdekt winkelcentrum. Qua inbraakbeveiliging en hangjongeren een stuk veiliger.

De winkelende massa waait niet meer zijn vel uit en het is er ook geen vuilnis dump (is het nou zo moeilijk om dit bij te houden? Bij de Parade zie ik regelmatig de jongelui uit Crayenburg met bezem en een dikke glimlach).

Dat betaald parkeren is een aanfluiting. En zorg alleen maar voor meer papiertjes op de straat.

De potentie is er. Nog even investeren en men wint geheid alles terug!

kraak

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 28-02-2011, 14:57 »
Toch ook nog een stukje positief nieuws:
Al kort nadat de HEMA weg was uit haar oude pand, stond er al 'Verhuurd' op de ramen.

Iemand enig idee?