Auteur Topic: Zilvervisjes  (gelezen 7956 keer)

Gene

• Newbie
    • Bekijk profiel
Re: Zilvervisjes
« Reactie #30 Gepost op: 20-06-2007, 21:47 »
Er is voor beide problemen een goede en nagenoeg permanente oplossing. Mijn aanbod hiervoor is door de mod helaas als sluikreclame aangemerkt. Dus verwijderd.
Echter pmén staat u vrij.

vr. gr.

Tim2882

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 20-06-2007, 23:33 »
Hoi Gene,

Ik heb geen idee hoe ik je kan pmén, dus zou je je 'sluikreclame' naar mij willen toesturen op tankende_tijger1@hotmail.com (spamaccount).

Ik ben benieuwd :)

Alvast bedankt!

triesje12

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 23-06-2007, 10:55 »
hallo,

wij zijn hier net komen wonen en ook wij hebben last van de visjes.
Ik krijg er de kriebels van
ik vind ze vaak in de gang en boven in de hal.
graag had ik ze niet meer gezien en ga dan ook maar proberen ze te bestrijden met een aardappel enz enz.
mijn buuren hebben er ook last van heb ik gehoord.
Als ik het zo lees dan heeft heel ypenburg er veel last van
Het moet na mijn idee toch te bestrijden zijn als een heel blok huizen tegelijk bespoten worden anders zal het weinig zin hebben.

triesje12

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 23-06-2007, 11:03 »
trouwens kunnen ze dit onderwerp niet eens aangaan in een buurt bijeenkomst voor het bestrijden van de visjes?

margreet

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 20-07-2007, 22:08 »
Goed idee!
Ook wij hebben enorm veel van die beestjes in huis. Ik weet niet wat ik er aan kan doen, maar vind ze erg smerig. We ventileren toch echt goed, stofzuigen de boel heel vaak, maar telkens vinden we ze weer. Wij wonen op de Rijswijkse Landingslaan....

ikkuh

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 23-07-2007, 11:12 »
Ook wij hebben last van deze glibberige wezens..
stofzuigen en ventileren heeft ook bij ons geen resultaat.
Wij zijn nu druk bezig met alle verhuisdozen te verwijderen en deze te vervangen voor plastic bakken.
Alle papierenzaken zitten dus nu in afgesloten plastic bakken.
De vervelende lastposten zitten echter helaas overal, in kasten, op de muren, ect. ect.
Ik denk dat het gewoon een algemeen ypenburgsprobleem is en hopelijk is deze goed aan te pakken voor iedereen.
mvg Marco

Tim2882

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 23-07-2007, 18:28 »
Hoi Ikkuh,

Dit is geen probleem wat specifiek aan Ypenburg is verbonden hoor. Ik denk dat het overal voorkomt waar het waterpeil hoog staat. Zo weet ik dat bepaalde wijken in dorpen/steden in Noord Holland hetzelfde probleem hebben.

Zilvervisje :)

Groeten

tracey

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 24-07-2007, 13:08 »
Tim2882 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi Ikkuh,
>
> Dit is geen probleem wat specifiek aan Ypenburg is
> verbonden hoor. Ik denk dat het overal voorkomt
> waar het waterpeil hoog staat. Zo weet ik dat
> bepaalde wijken in dorpen/steden in Noord Holland
> hetzelfde probleem hebben.
>
> Zilvervisje
>
> Groeten

Ik woon zelf nu een ruim een jaar in Ypenburg, de zilvervisjes zijn er maar er zijn ook torren, spinnen, mieren en weet ik veel wat voor andere beesten die t huis in en uit sluipen. De meeste vang ik en zet ik netjes buiten weer neer.
Zelfs vlinders zijn niet ongewoon. De zilvervisjes zijn mij ook niet onbekend, in t centrum zijn ze ook aanwezig, je hebt helemaal gelijk Tim!
Uitroeien helpt niet gewoon goed schoonhouden, dat helpt wel degelijk, ik vind er hooguit 5 per week soms zelfs weken niet. En soms scharrelen ze rond. Verdelgen zoals AVR doet, is niet zeker dat ze nooit meer terugkomen daarbij als je huisdieren hebt is dat chemische 'wapen' van AVR niet aangetoont dat t veilig is!
En wildvreemde mensen in je huis waar je zelf niet bij mag zijn dat wil niemand die gasten kunnen overal bij en dat zie ik toch echt niet zitten! Sleutels maar even afgeven het is net alsof je een wildvreemde vraagt even je huis binnen te gaan.
Zilvervisjes zijn niet schadelijk en al helemaal niet eng, leef ermee zoals ik leef met al de andere insecten. Dagelijks stofzuigen, en ventileren helpt bij ons in elk geval wel.

gr.

t

ikkuh

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 24-07-2007, 13:59 »
Beste Tracy,

Ja ook wij hebben spinnen in huis maar dat vind ik niet erg..is handig tegen de muggen ;-p.
De toren zijn bij ons al een stuk minder geworden..hooguit 1 per 2 weken.
Mieren blijven netjes buiten zoals het hoort..
echter die zilvervisjes..brrr vind het gewoon smerig dat ze overal achter/in/op of onder gaan zitten..
ondanks het stofzuigen kom ik ze toch nog steeds veelste vaak tegen..
en ja AVR boy's doen goed werk hoor maar ook ik hoop het op een wat dier en natuur vriendelijkere manier op te lossen.

gr. Marco

tracey

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 24-07-2007, 14:59 »
ikkuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beste Tracy,
>
> Ja ook wij hebben spinnen in huis maar dat vind ik
> niet erg..is handig tegen de muggen ;-p.
> De toren zijn bij ons al een stuk minder
> geworden..hooguit 1 per 2 weken.
> Mieren blijven netjes buiten zoals het hoort..
> echter die zilvervisjes..brrr vind het gewoon
> smerig dat ze overal achter/in/op of onder gaan
> zitten..
> ondanks het stofzuigen kom ik ze toch nog steeds
> veelste vaak tegen..
> en ja AVR boy's doen goed werk hoor maar ook ik
> hoop het op een wat dier en natuur vriendelijkere
> manier op te lossen.
>
> gr. Marco

Hey Marco,

Ja ik kan me voorstellen dat je ze vies vindt maar ik hoef de spinnen ook niet al dat rag vind ook niet echt prettig staan in huis ;-)
Maar goed dat is ieder zijn/haar mening.
Dat AVR gebeuren vind ik gewoon geen oplossing zeker niet alsje papagaaien in huis hebt en je maar moet verkassen met de heleboel. Ze geven zeker geen garantie en ook al helemaal niet dat t niet schadelijk zou zijn voor de huisdieren. Daarbij vind ik een hele tijd in de rotzooi zitten veel erger dan de zilvervisjes. Maar ook dat is ieder zijn of haar mening. En nogmaals er komen bij mij geen mensen binnen die ik niet ken zo simpel is dat.  Toch vind ik t raar dat de 1 meer last heeft dan de ander, waar zit dat dan vraag ik me af? Afijn ik heb ook in de Bouwlust wijk gewoont en daar waren ze ook, dus ik vraag me echt af of hier al dan niet iets tegen te doen is. Volgens mij zelf achter ze aan gaan is de beste oplossing en tja ach ik vind t wonen hier heerlijk dus die paar zilvervissen kunnen er ook nog wel bij ;-)
Succes in elk geval. Overigens valt t me wel op dat ze alleen op mijn muur zitten en plafond en eigenlijk de rest met rust laten, zoals de boeken, laden, kasten.... vreemde diertjes ;-)

gr.

t

Maartje

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 25-07-2007, 17:31 »
zie www.papiervisje.nl

Daar staan handige tips op. Kan je ook meteen zhet verschil tussen zilvervisjes en papiervisjes zien. Overigens schijnt het een probleem van steeds meer Nederlanders te zijn, zie:
www.ad.nl/binnenland/article1445785.ece

Dat er veel andere insecten zijn op Ypenburg komt doordat het ecologisch systeem nog niet helemaal in balans is (weinig vogels die o.a. spinnen en torren eten) en er veel water is (muggen!).

Ik ben zelf ook geen voorstander van chemische, giftige middelen en heb gemerkt dat het met de meest voor de hand liggende middelen toch ook wel vermindert!

M de Ruyter

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 30-07-2007, 15:57 »
Als we het dan toch over die vogels hebben: waarom zijn er zo weinig?

Juist omdat er zo weinig (grote) BOMEN zijn!

Bij aanleg van de straten was het al duidelijk: de kleine sprietjes zouden de komende 10 jaar geen verschil gaan uitmaken in het straatbeeld.....

GROEN staat niet hoog op de agenda, woontorens bouwen blijkbaar wel want dat brengt veel meer geld op!

Grtn en succes met de visjes, Mario

Susanne

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 30-07-2007, 16:13 »
Groen staat zeker niet hoog op de agenda. Een woontoren is inderdaad belangrijker. Evenals een helihaven, waarvoor een deel van de weinig volgroeide bomen die er zijn in Ypenburg gekapt moet worden.

Gisteren zagen we voor het eerst een klein vogelsoort in de tuin. Wie weet dat de natuur langzaam wel wat meer in evenwicht gaat raken.