Auteur Topic: Hondenpoep  (gelezen 5655 keer)

triesje12

• Member
    • Bekijk profiel
Hondenpoep
« Gepost op: 19-01-2009, 10:17 »
Beste Inwoners van ypenburg.

Worden jullie ook zo moe van al dat hondenpoep op straat?
Ik wel bijna iedere morgen als ik de kinderen naar school toe breng sta ik of de kinderen wel in de hondenpoep met namen bij de basisschool de fontein.
Het is lastig om op de kinderen te letten dat ze niet zomaar overlopen met al die auto,s en dan ook nog eens goed moeten kijken waar ze lopen anders staan ze weer in de poep

Mensen al u een hond heeft doet u ons en uw medebewoners dan een plezier en ruim het even op.

Parkfan

• Gast
Re: Hondenpoep
« Reactie #1 Gepost op: 19-01-2009, 14:36 »
Het is maar je woont. Hier bij ons heb ik ergens last van. Maar opruimen is altijd beter. Misschien doen ze dat hier bij ons ook wel. Ik zal er eens op gaan letten.

garfieldsue

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19-01-2009, 17:54 »
Ik woon zelf in Deelplan 1 en hier is er in de grasperken behoorlijk wat hondenpoep te vinden, er zijn genoeg mensen die overgens goed de poep opruimen maar er zijn er ook die steevast nooit de hondenpoep opruimen en hun honden los laten lopen daar waar het niet mag.
Vooral in de zomer als het warm is heb je qua stank er last van.
Het is jammer dat niet iedereen zich er aan houdt - het is een kleine moeite om het met een zak op te ruimen en daarna in de prullenbakken te deponeren.

Sue

Ypertje

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19-01-2009, 19:00 »
Ik ben dan ook een hondenbezitster en ruim altijd netjes de ontlasting van mijn hond op ook al betaal ik 110.,= euro per jaar voor mijn hond aan de gemeente den haag. Zodat ze de poepzakbakken kunnen legen.

Maar weet je waar ik "strontmisselijk" van word van die katten die niet van mij zijn maar wel mijn hele tuin vol schijten. Die kattenbezitters die niets hoeven te betalen aan de gemeente maar wel hun huisdier 's ochtends buiten het huis zetten en 's avonds weer binnen laten.

Ik vind dieren van een ander helemaal niet erg maar ik geef geen overlast en zou het opprijs stellen als de mensen, honden of kattenbezitters, daar ook eens aan denken.

Buurtbewoner

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19-01-2009, 20:34 »
Het blijft een fabeltje, dat hondenbelasting ook maar iets te maken heeft met hondenpoep en het opruimen er van. Het is een ouderwetse belasting uit de tijd dat honden nog werkdieren waren. Daarvoor moest belasting betaald worden. Nu is het een extraatje voor de pot 'algemene middelen' en een middel om te voorkomen, dat iedereen een hond aanschaft.

Wat katten betreft: die mogen buiten, maar alleen in de eigen tuin en dat is ze makkelijk aan te leren (en nee, ik heb helaas geen tijd om het iedere kat uit de buurt te leren)

Buurtbewoner

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 20-01-2009, 01:15 »
Volgens mij valt dit onder Rabin Baldewsingh.

triesje12

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 20-01-2009, 17:35 »
ik heb vandaag iemand gesproken van de gemeente over de hondenpoep.
Hij vertelde mij dat er wel degelijk goed op gelet wordt door de gemeente maar helaas rijden deze in auto's rond en lopen dan niet een stukje over de stoep heen.
Nu gaat hij morgen een wandeling maken om te kijken hoe ernstig het is en ruimt het eventueel op. meer kan hij voor nu ook niet doen.

Over de katten ja zeker die lopen hier ook in mijn tuin vreselijk ook deze zijn net zo goed schuldig aan de poep die er op straat ligt.
Mensen als u een huisdier neemt dan neemt u deze toch niet om uw medebewoners er meelastig tevallen?????

garfieldsue

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 20-01-2009, 21:19 »
goed zeg - ben benieuwd of ze er wat aan gaan doen - ik heb ook contact gezocht met het stadsdeelkantoor - ze komen erop terug :-)

Sue

Brasser

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 27-01-2009, 18:57 »
Wat een smakelijk plaatje 8) Ik zie inderdaad meer hondenpoep verschijnen, ook rondom de basisscholen de bras en zonnestraal. Dat wordt wat van de zomer! Ik zie altijd wel braaf mensen met een plastic zakje aan de riem (sommige zijn al bijna verteerd, zo lang hangen ze er al aan). Wat is toch het doel van dat principe als je het toch niet gebruikt? Misschien heeft iemand hier een antwoord op. Overigens ik wil ook weer niet generaliseren, sommige mensen zie ik het ook echt opruimen, dus voor die mensen: bedankt!

Kaarsje

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 29-01-2009, 10:25 »
Ja in het Winkelcentrum is het nu ook continu raak. Ik ben een dierenliefhebben, heb een kat (die overigens niet buiten mijn appartement komt), maar dit is gewoon laksheid!

Mensen die de hond even vastmaken aan de boom, hond poept (tja ongelukje kan gebeuren) maar hoe groot is de moeite om het op te ruimen?! Haal desnoods binnen even een zakje als je dat niet bij zou hebben... Nee we laten het lekker liggen, zodat iemand er in kan trappen en het zo vervolgens over de gehele stoep kan worden uitgesmeerd... JAMMIE! Jammer dat ik het nooit zie gebeuren....

De Bras

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 29-01-2009, 23:03 »
Helaas heb ik het al een paar keer zien gebeuren dat een eigenaar gewoon doorloopt als de hond heeft zitten poepen. Ook al een paar keer ruzie om gehad.
Als je bij ons in de wijk kijkt, bij school, maar ook bij de groepstroken, daar kan je echt niet normaal lopen. Overal ligt er poep, zo smerig!
Ben benieuwd wanneer ze hier een keer komen controleren.

triesje12

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 30-01-2009, 10:39 »
even terug komen op mijn klacht die ik gedaan had bij de gemeente.

Ik werd weer netjes opgebeld met de mededeling dat zij geen hondenpoep zagen liggen op de straat.
Na een lange discussie met die man was ik er moe van geworden. zijn woord tegen die van mij gezellige hoor...
Maar nog steeds jammer dat ze niet even de moeite nemen om over de stoepen te gaan lopen en alleen maar in de auto rondrijden
ja zo vind je ook geen hondenpoep

hebben jullie ook een klacht ingediend bij de gemeente?
als er meer mensen een klacht indienen dan kunnen ze er niet meer omheen.
Je kunt via deze mail een klacht indienen
https://dfs.denhaag.nl/smartsite8913.dws

Ben erg benieuwd naar de reactie,s

garfieldsue

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 30-01-2009, 12:23 »
Goedenmorgen Triesje

Ik heb zelf wel meerdere malen melding gemaakt over de site van de Gemeente Den Haag - hoewel ik altijd een bevestiging krijg , krijg ik verder geen reaktie van de Gemeente.

Ik beaam ook de mening van Kaarje omtrent hondenpoep in het winkelcentrum - in de zijstukken ligt er volop hondenpoep langs de gevels en vitrines van bv ETOS en BRuna = ook bij de plantsoenen achter het winkelcentrum liggen er volop hondendrollen en ook langs de Fokkersingel en de Rijswijkse landingslaan - ik loop daar regelmatig (zonder hond)  als de gemeente ambtenaren dit niet zien dan wordt het tijd voor een brillejte

Sue

De Bras

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 30-01-2009, 14:38 »
Triesje: Inderdaad, de gemeente zei tegen mij ook dat ze geen poep zagen liggen! Volgens mij schepen ze iedereen daarmee af. Wat kan je er nog meer aan doen??? Vanmorgen zag ik weer een hond poepen, de eigenaar kijkt me gewoon aan van....lekker belangrijk.....
Paar weken geleden zat er ook een hond bij mij voor de deur te poepen, loop snel naar buiten, zeg tegen de eigenaar dat hij het op moet ruimen, de eigenaar loopt gewoon door, terwijl de hond steeds maar naar achteren kijkt omdat ik aan het praten ben. Wordt er steeds zo kwaad om!!!!

Tim2882

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 30-01-2009, 15:48 »
Hoi De Bras,

Je kan een aantal van die ultrasone geluidsinstallaties (kleine boxjes) onopvallend wegwerken. Dan wil de hond iig niet meer voor je deur zijn behoefte doen..

Voor het opvoeden van de betreffende hondeneigenaar(en) zijn helaas geen mensvriendelijke technische hulpmiddelen..

Groetjes,
Tim