Auteur Topic: Punt!Uit neemt stelling tegen Heliwels!  (gelezen 1424 keer)

Punt!Uit

• Member
    • Bekijk profiel
Punt!Uit neemt stelling tegen Heliwels!
« Gepost op: 20-03-2008, 02:12 »
Columnisten moeten uitdagen, provoceren en creatief omgaan met woorden. Het doel heiligt de middelen. Om aandacht te krijgen voor een bepaald geluid moet je soms gekke sprongen maken. In de huid kruipen van je tegenstanders en vanuit hun gedachtenwereld redeneren. Argumenten aandragen waarom het wel zou kunnen puur om de discussie los te krijgen.

Kruip in de huid van een spotter en doe alsof je niets liever dan een helihaven ziet komen. Dat was de opdracht die ik me stelde in mijn vorige column over Heliwels. Ik voel namelijk aan mijn water dat ze daar op het IJspaleis bezig zijn een verkeerde beslissing te nemen. Met de aanvraag van de kapvergunning lijkt deze 'waarheid' realiteit te worden.

Ypenburg is echter zo stil als je mag verwachten in een VINEX-wijk. Hier hoor je geen tromgeroffel. Op een paar actievoerders na lijkt iedereen in slaap te zijn gesust. Dat kan en mag niet. Want anders hebben we straks hier een helihaven.

U mag het best weten. Uw columnist is fel tegen de komst van een helihaven. Helicopters horen niet te vliegen over of in de buurt van een woonwijk. Alleen in noodgevallen mag er een traumahelicopter over mijn huis heen vliegen. En één keer per jaar een politiehelicopter die even kijkt of mijn buren geen wiet aan het verbouwen zijn. Op brandgevaar zit ik niet te wachten.

Goed. Dit is/was mijn laatste column. Er is een ander gevonden die in de huid van Punt!Uit wil kruipen. Ik hoop dat ie er beter in slaagt u uit uw slaap te houden en u in beweging te brengen.

Dus nog één keer: Weg met die helihaven! Kom in verzet voor uw rust, uw veiligheid en die van de kinderen van Ypenburg!!

Zie: http://www.heliniet.nl

garfieldsue

• Member
    • Bekijk profiel
Re: Punt!Uit neemt stelling tegen Heliwels!
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2008, 13:49 »
goed gezegd !!  Volgens mij zijn er nog genoeg tegenstanders die ermee bezig zijn

Jammer dat je ermee stopt - maar gelukkig is er alweer een nieuwe punt!uit in de maak

Sue

Susanne

• Member
    • Bekijk profiel
Re: Punt!Uit neemt stelling tegen Heliwels!
« Reactie #2 Gepost op: 20-03-2008, 14:45 »
Een erg goede actie ;)! Jammer maar helaas zijn er genoeg die het echt in hun hoofd hebben dat een helihaven in een woonwijk een prima idee is, en met jou argumenten komen uit je column...

Er zijn er zeker veel die zich actief bezighouden, maar alle hulp is natuurlijk altijd welkom (info@heliniet.nl)