Auteur Topic: Spelen met blokken  (gelezen 1322 keer)

Punt!Uit

• Member
    • Bekijk profiel
Spelen met blokken
« Gepost op: 13-02-2008, 01:50 »
Soms denk ik dat die wethouders gewoon als kleine kinderen aan het spelen zijn. In hun wildste fantasieën bedenken ze allerlei wonderlijke dingen. Het erge is alleen dat ze die ook nog uitvoeren.

Vandaag las ik bij de gemeenteberichten in de Posthoorn dat de bouwaanvraag is ingediend voor het volbouwen van wat enkele goedwillende wijkgenoten ‘het Weidevogelpark’ noemen.
Nou dat kunnen ze dus wel op hun buik schrijven.

Wethouder van Leidschenveen-Ypenburg en Jeugd, ADO en Nog Wat Bijzaken Sandertje Dekker mocht namelijk op het feestje komen van grote Marnix uit groep 8 en wethouder van Bouwdozen en Woonplezierbederf.  “Tuurlijk mag jij in mijn groen met je blokkendoos spelen Marnix. Ik ben zoo blij dat ik eindelijk eens bij je mocht komen spelen… .  Mag ik nu ook op jouw DS de nieuwste versie van Sim City spelen?”

Want dat is wat ze lijken te doen. Sim City voor gevorderden spelen. Wat zou er gebeuren als we veel van het groen opofferen voor woningen, veel flats plempen in Ypenburg en weinig uitgangsmogelijkheden voor de jeugd realiseren? Heb ik dan genoeg ellende (en dus werk) gerealiseerd voor mijn opvolgers en het stadsdeelkantoor? Of leidt het vooral tot hoge inkomsten voor het IJspaleis en zal het allemaal op termijn wel allemaal meevallen?

Ik heb er zo mijn gedachten hierover. Maar dat mag duidelijk zijn. Maar wat denkt u? Ben ik te negatief? Is er vooral veel reden voor tevredenheid? Woont u hier met plezier? Zou u het een ander aanraden hier te wonen?

Tim2882

• Member
    • Bekijk profiel
Re: Spelen met blokken
« Reactie #1 Gepost op: 13-02-2008, 09:28 »
Ik denk dat je de spijker precies op de kop slaat.

De wethouders in Den Haag zijn een stel egotrippers die puur uit eigenbelang alles volstampen met datgene wat het meest opbrengt. Namelijk kantoren en hoogbouw. Alles wat groen is moet hiervoor wijken, dit brengt immers geen geld op. Maar als compensatie planten ze wel 10 stokje x kilometer verderop, heb je toch nog je groen ;).

Voorbeelden genoeg helaas:
- Weidevogelpark,
- TNO terrein
- Plas van Reef
- Helikopterhaven

Slechte plannen genoeg bij de gemeente. Blijkbaar brengen ze echter genoeg geld op, of een flinke carriereboost voor de wethouder in kwestie. Maarja, ze moeten toch ergens het geld vandaan halen om dit in de eindeloze diepe ADO put te kunnen storten?

Het is naar mijn mening zeker wel fijn wonen hier in Ypenburg. De enige reden waarom ik iemand zou afraden in Ypenburg te komen wonen is dat je het haagse stadsbestuur erbij krijgt :).