Auteur Topic: Met de tram naar de huisarts  (gelezen 4055 keer)

Punt!Uit

• Member
    • Bekijk profiel
Met de tram naar de huisarts
« Gepost op: 17-12-2007, 17:16 »
Net als u word ik ook een dagje ouder. Ik ben dan ook blij dat er een tram rijdt in Ypenburg. En nu komt er binnenkort nog een tramlijn bij. Helemaal warm van binnen word ik van al die goede zorgen van de overheid. Er wordt niet zomaar wat gedaan. Nee, ze denken na voordat ze wat gaan doen. Ja toch?

In de wachtkamer van mijn huisarts in gezondheidscentrum De Reef praat ik erover met een andere Ypenburger. Die deelt mijn mening niet. Hij is boos op de gemeente en het stadsgewest. Ze denken niet vooruit. Ze doen maar wat. En wat ze doen, komt altijd te laat. En inspraak krijg je als inwoner niet. Samenspraak noemt de gemeente het. Dat betekent u mag wat zeggen en wij doen wat wij van tevoren bedacht hebben. Nee toch?

Ik weet niet hoe te reageren. Ben ik dan zo naïef? Ik sputter tegen dat we straks toch mooi met de tram naar de huisarts kunnen. Maar nee, dat blijkt niet zo te zijn. Voor het gezondheidscentrum komt geen tramhalte. Wie oud is, slecht ter been of een ziek kind heeft moet straks lopen vanaf het station of halte Gruttosingel. Dat is 10 minuten lopen als je goed ter been bent. Nee toch?

Dan ben ik aan de beurt. Mijn huisarts ziet me sip kijken. Scheelt er wat vraagt hij. Ik zucht. Ik word zo moe van alles zeg ik. Nee toch?

garfieldsue

• Member
    • Bekijk profiel
Re: Met de tram naar de huisarts
« Reactie #1 Gepost op: 17-12-2007, 17:39 »
mmmm waar moet ik nou op reageren dat Punt Uit nu al na 2 berichtjes  moe is - of omdat  tram 19 niet voor de Reef gaat stoppen.

het 2e dan maar -  hoewel er daar waarschijnlijk weinig meer aan te doen is - want er is al besloten dat er geen halte voor de Reef komt, waarom is mij echt niet duidelijk - want eigenlijk is daar reeds  een halte (de bus stopt daar ook) en wat is nu makkelijker - juist ja overstappen bij een halte en niet te ver hoeven lopen - want eerlijk is eerlijk als je inderdaad al wat ouder bent, slecht ter been en je ziek voelt, is het loopje vanaf het Stadsdeelkantoor of vanuit Morgenweide best wel een aardig end lopen.  Verder zou er denk ik ook minder autoverkeer naar de Reef komen als de tram voor de deur stopt - en zouden de scholieren en bezoekers van het sportcentrum daar ook baat bij hebben.

Ik heb zelf kontakt gezocht met de gemeente en HTM maar verder dan dat de haltes al vastliggen ben ik niet gekomen, gelukkig ben ik nog goed ter been en mag ik naar de huisartsen bij de Laan van Hoornwijck.

geen punt uit!

Bart

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17-12-2007, 18:09 »
Uit de poll van Morgenweide blijkt dat van de 80 uitgebrachte stemmen 90% voor de komst is van een halte bij De Reef. Zie: http://www.morgenweide.nl

Ik ben benieuwd of dat zo blijft. Wel een beetje weinig uitgebrachtte stemmen trouwens.

garfieldsue

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17-12-2007, 19:15 »
ik heb helaas deze poll nooit gezien..................

garfieldsue

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 17-12-2007, 19:16 »
oeps sorry voor 2x plaatsen

Punt!Uit

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 17-12-2007, 21:19 »
Maak ik geen Punt van!

Bart

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 18-12-2007, 01:37 »
Ik betwijfel of actievoeren geen zin meer heeft. Politieke partijen zijn wel vaker gevoelig gebleken om ouderen, zieken en jonge gezinnen bij te staan.

Ik pleit voor een gezamenlijk schrijven van de vijf bewonersorganisaties in Ypenburg aan de politiek. Laten we er een burgerinitiatief van maken.

Als iedereen nou eens de besturen van de vijf verenigingen zou bestoken met een mail.
Bij voorbeeld met de tekst:

Ik wil dat er tramhalte komt bij gezondheidscentrum De Reef en dat u samen met de andere vijf bewonersorganisaties dat de gemeenteraad in een brief of burgerinitiatief duidelijk maakt!

Daarna je naam en leeftijd.

Sturen aan de vijf besturen van de bewonersorganisaties die je op deze pagina vindt:

http://www.ypenburg.nu/organisaties.shtml

Alvast bedankt voor uw steun!!

Tim2882

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 18-12-2007, 19:24 »
Hoi Bart en andere,

Dat geld wat eventueel gebruikt zou kunnen worden voor die halte bij de huisarts zal waarschijnlijk wel in de eindeloos diepe zakken vallen van Ado Den Haag. Naast de gigantische investering met gemeenschapsgeld door gemeente den haag in het stadion zal het nu wellicht wederom gemeenschapsgeld gebruiken om het blijkbaar niet levensvatbare ADO toch overeind te houden...

En zo zie je maar, wordt het geld toch 'nuttig' gebruikt ;)........

Bart

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 19-12-2007, 11:47 »
De telegraaf heeft in elk geval de oproep tot actie serieus genomen. Dat is een start. de weg naar realisatie is echter nog lang. Daarom roep ik uw steun nogmaals in (zie bericht van 18 december hierboven)!

Bart

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 13-05-2009, 21:28 »
HOERA

Ik lees net in het concept verslag van het BPY dat vanavond gesproken wordt met het stadsdeelmanagement over een TRAMHALTE bij GEZONDHEIDSCENTRUM DE REEF en het Montaigne Lyceum. Ook goed voor wie straks naar dat zwembad wil dat daar gebouwd wordt bij de Reef.

Ik hoop dat ze gehoor vinden en dat er daarna actie wordt genomen richting de politiek. Binnenkort weer verkiezingen toch (2010?).

garfieldsue

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 13-05-2009, 22:58 »
het zou toch fantastisch zijn als eea toch werkelijkheid zou worden - al vanaf 2004 toen bekend werd dat de tram zou komen te rijden van Delft naar leidschendam was er al geopperd om een halte te maken voor de Reef - toendertijd vond 'men' het niet nodig omdat er al een halte bij het Station zou zijn en een op de Rijswijkse landingslaan - daarom kon er geen bij de Reef zijn want dat was een halte te veel  op de route !

Ik hoop inderdaad van harte dat eea vanavond wordt besproken en dat daar werkelijk ook een halte komt - voor de schoolkinderen, de artsen, sportschool zou dat heel wat schelen als je bij de Reef zou kunnen uitstappen -

Sue

garfieldsue

• Member
    • Bekijk profiel
Reaktie op Riccardo brief geplaatst 13 september - voorpagina
« Reactie #11 Gepost op: 14-09-2009, 18:50 »
Wat een bizar anwoord van de gemeente omtrent de tramhalte bij De Reef. Er wordt beweerd dat je gebruik kan maken van de bestaande bus haltes maar als je met de tram komt vanuit Ypenburg zelf dan moet je dus een halte voorbij de Reef uitstappen dan weer oversteken en een halte weer terug rijden
mij een raadsel