Auteur Topic: Naar school  (gelezen 1392 keer)

Punt!Uit

• Member
    • Bekijk profiel
Naar school
« Gepost op: 11-12-2007, 02:05 »
Morgen moeten de kinderen weer naar school. Vroeg opstaan, ontbijt klaar maken, lunchpakketjes maken, kinderen aankleden, ze nog een laatste plas laten doen, nog snel even tanden poetsen en dan haasten naar school. In de auto maar weer. Parkeren op de stoep en hopen dat de politie vandaag niet langskomt. En dan terug, terug naar huis en bed. Eindelijk rust tot drie uur.

Maar helaas moet de was gedaan worden. De afwas van het week staat er ook nog. Op de kamer van de kinderen lijkt er een ontploffing te hebben plaatsgevonden. Vandaar dat dochterlief die trui niet kon vinden. Beneden drink ik mijn welverdiende kopje koffie en lees de aanbiedingen van de lokale supermarkt. Dat had ik niet moeten doen. Eindelijk die felbegeerde aanbieding voor een bespottelijke prijs. Maar dan moet ik wel op tijd zijn. Anders is die weg. Rijden, schuren en … .

Op weg naar het winkelcentrum zie ik een kind op de weg liggen. Blijkbaar net aangereden door een andere koopjesjager. Wat te doen? Zal ik stoppen en de politie bellen? Of snel door rijden om nog even de supermarkt leeg te plunderen voordat de kinderen gehaald moeten worden. Wat een dilemma. In een seconde neem ik een beslissing. Net als die managers in het bedrijfsleven weet ik waar mijn prioriteiten liggen.

Ik stop. Ik bel. Ik geef eerste hulp bij ongelukken en vervloek die ander ‘miep’ die door is gereden. Daar gaat die mooie aanbieding aan mijn neus voorbij.

Parkfan

• Gast
Re: Naar school
« Reactie #1 Gepost op: 11-12-2007, 14:58 »
Er wordt hier in Ypenburg ook veel te hard gereden. En niet alleen op de Ypenburgse Boslaan. In de omgeving van scholen, plantsoenen en op de Landingsbaan doen mensen net alsof de openbare weg een racebaan is en borden er voor niets staan.

Het zal niet de l;aatste keer zijn dat een kind wordt aangereden. Ik hoop dat ze 'koopjesjaagster' te pakken krijgen...