Auteur Topic: Theo Jansen in Ypenburg  (gelezen 1631 keer)

Anna:P

• Gast
Theo Jansen in Ypenburg
« Gepost op: 21-06-2007, 18:47 »
Hallo allemaal,

Klopt het dat Theo Jansen dit jaar op 7 juli weer te zien is in Ypenburg met zijn objecten? Dit kon ik tenminste op zijn site zien (www.strandbeest.com).
Mijn vriend is heel enthousiast over zijn werk en ik wil hem graag op een weekend trakteren. Zijn er misschien Ypenburgers die al een keer de open dag mee hebben gemaakt en ervaringen kunnen vertellen? Misschien hebben jullie ook een tip voor een leuk hotel in de buurt van Ypenburg? :)

Zou fijn zijn als reacties komen
Groetjes
Anna

garfieldsue

• Member
    • Bekijk profiel
Re: Theo Jansen in Ypenburg
« Reactie #1 Gepost op: 22-06-2007, 07:04 »
De strandbeesten van Theo staan altijd boven op de Ypenburgese 'berg' - hij is daar ook regelmatig in zijn workshop aanwezig

ikkuh

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 22-06-2007, 09:28 »
Beste Anna,

Onderstaande link is een hotel op ongeveer 5 minuten loop afstand.

http://www.booking.com/hotel/nl/campaniledelft.nl.html

groeten Marco

Anna:P

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 22-06-2007, 12:28 »
Hello,

Bedankt voor de reacties, daar kan ik zeker iets mee :) In principe maakt het dus niet uit, wanneer wij in Ypenburg langs komen, als Theo Jansen zijn beesten er nog wat langer blijven staan. Maar van een speciale open dag hebben jullie dan niets gehoord?
En ook bedankt voor de adres van het hotel. Das handig!

Groetjes
Anna

ikkuh

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 22-06-2007, 12:41 »
Anna,

Ik weet niet of hij er vaker is..ik zelf kom er nooit.
Wel weet ik dat er op de berg inderdaad wel eens werk van hem staat en dat er op die site inderdaad staat dat hij in juli er weer is.
Verder niks gehoort in iedergeval.
Succes en veel plezier.

groeten Marco

Parkfan

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 23-06-2007, 10:18 »
Vandaah is Theo Jansen ook elder te zien:

HaAC  
  Het Haags architectencaf√© HaAC gebruikt de Dag om op het braakliggende terrein aan de Hellingweg een tijdelijk dorp te bouwen. Er wordt gebruikgemaakt van pvc-buizen en doeken. Ook worden workshops gehouden waarbij bezoekers zelf objecten kunnen bouwen.

Bouwend kunstenaar Theo Jansen, bekend van zijn lichtgewicht mobiele strandbeesten, zal gedurende een gedeelte van de dag tijdens de workshops aanwezig zijn.

kijk op http://www.ddva-denhaag.nl (Dag van de Architectuur)

RANDARCHIEF

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 25-06-2007, 11:24 »
Beste Anna,

Het fenomeen Strandbeest van Theo Jansen is ook opgenomen in de wandel/fietsroute 'Langs de randen van Ypenburg'. Deze opmerkelijke tocht verkent de grenzen van de vinexwijk Ypenburg.

Meer informatie over deze route treft men aan op www.7x11.nl onder het kopje Randarchief.

Als je wilt kan ik ook de papieren variant van de wandelroute (gratis) opsturen; een mailtje naar randarchief [at] 7x11.nl is voldoende.

Veel plezier bij de wondere wereld van Theo Jansen.

Groet PJ Roggeband
(Randwachter)  

gerbenpoeth

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 26-06-2007, 10:12 »
Ben even op de site van Theo Jansen geweest. Deze man klinkt zo leuk op de Duitse TV. Hij heeft daar een reclamespot over BMW. kijk maar eens op http://www.thomas-uebelacker.de/?cat=5&paged=2

Alleen al bij het voorstellen (zwaar Duits-Nederlands accent): "Hallo, mein name ist Theo Jansen..."

Maar leuk dat ook zijn kunst op Ypenburg te zien is. Toch maar eens gaan kijken.