Auteur Topic: cursus fotografie  (gelezen 8111 keer)

koetjeboeh

• Member
    • Bekijk profiel
Re: cursus fotografie
« Reactie #30 Gepost op: 07-06-2007, 14:42 »
Een opmerking die niets te maken heeft met de cursus, al een tijdje bestaat er een redelijk actieve groep op de fotosite flickr waar een paar enthousiaste mensen foto's van Ypenburg plaatsen.
Aanrader! Heel leuk om online je foto's te delen, en het is niet ingewikkeld.

Hier wat info over Flickr:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Flickr

Je moet je wel aanmelden, maar dat is gratis. Bevalt het en je wilt je volledige collectie online gaan zetten dan kun je pro lid worden en krijg je vrijwel onbeperkte upload mogelijkheden.

En hier de groep:

http://www.flickr.com/groups/ypenburg/pool/

Grt,
Fabio
--
Fabio

wilhelmus14

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 07-06-2007, 15:01 »
Hi  Fabio,

Dank voor de tip, goed foto's van Ypenburg gezien daar. Tot professioneel artwork zou ik bijna zeggen. Inderdaad de moeite waard om te bekijken.
En des te meer aansporing voor een ieder om ook fotografie naar een wat hoger nivo te trekken.

Willem

Bart

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 12-06-2007, 14:21 »
Binnenkort komt er in samenwerking met Dennis Mulder Fotografie een bericht op de website over de fotografiecursus en de locatie!

Wanneer? Zodra ik de bijdrage van Dennis heb ontvangen.

ikkuh

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 12-06-2007, 16:57 »
Nou ik ben erg benieuwd....kan niet wachten.....
Dennis... Dennis...Dennis.... hoi hoi hoi hoi!!!!!  hahahahaha...

gr. Marco

heetland

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 13-06-2007, 11:04 »

Stichting Vóór geeft cursussen in het Piet Vink centrum en in de Bras. Dus zo te zien kunnen ze daar nog wel een cursus fotografie neerzetten. Er is er één in de Bras geweest maar in september komt er wel weer een cursus fotografie. Maar zoeken jullie iets in de technische hoek of meer in de creatieve hoek?
Kijk op www.voorwelzijn.nl of bij de buurthuizen voor het programma

ikkuh

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 13-06-2007, 11:18 »
Hoi Heetland,

ja deze cursus heb ik ook gezien, jammer alleen dat deze cursus al begonnen/afgelopen is.
het aanbod is wat dat betreft erg klein en de vraag zo blijkt een stuk groter.
daarom zijn we erg blij dat Dennis ons te hulp schiet en ons plaatjes gaat leren schieten.
Toch bedankt voor de tip.. je weet maar nooit of er nog meer cursussen nodig zijn omdat er ineens een nog grotere groep wil meedoen...

gr. Marco

jeannette

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 13-06-2007, 12:02 »
Er is een heel groot gebied te bestrijken als je iets wilt doen met en/of weten over fotografie.

Zelf ben ik het meest geïnteresseerd in het maken van mooie foto's. Belichting, compositie en dergelijke. In een later stadium kan ik me dan storten op het verwerken en bewerken in de computer.

Omdat er zoveel geïnteresseerden zijn, is het misschien zinvol om een dergelijke (of andere) scheiding aan te brengen om verwarring en teleurstelling achteraf te voorkomen.

ikkuh

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 13-06-2007, 13:49 »
Ik wil zelf inderdaad ook voor het grootste gedeelte leren over het maken van foto's.
Belichting, compositie, diafragma, sluitertijden ect ect.
Dit omdat ik inmiddels al aardig de weg weet te vinden in Photoshop..
Maar wie weet heeft de pro nog wel wat handige tips.
Ik denk inderdaad ook wat mij  betreft dat er niet al te diep op het bewerken ingegaan moet worden.
maar ik ga er vanuit dat Dennis ons iets mooi's voor gaat schotelen.

gr. Marco

Atelier Hobbijou

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 14-06-2007, 16:57 »
Cursus fotografie, locatie Atelier Hobbijou, Dorpsstraat 6 te Nootdorp, kosten € 65,= p/p
Deze leerzame cursus wordt gegeven door een professioneel fotograaf.
In 4 lessen van 2,5 uur leer je veel over het vak fotografie, voldoende om betere foto's te kunnen maken.
In de eerste les behandelen we de technische kant van het fototoestel en welke trucs je kunt uithalen om mooiere foto's te schieten. Onder andere belichting, diafragma en inflitsen komen aan bod. Iedereen neemt z'n eigen toestel mee (analoog of digitaal); uiteraard met de handleiding!
De tweede les gaan we stillevens en portretten maken. Vooral belichting, schaduw en achtergrond krijgen de aandacht.
In les drie behandelen we de zelf gemaakte foto's die je gedurende de eerste twee weken van de cursus hebt gemaakt. Binnen, buiten, gebouwen en mensen; zoveel mogelijk verschillende foto's willen we bespreken, zodat iedereen van elkaar kan leren!
De vierde les staat in het teken van fotoshoppen. Welke programma's zijn er op internet te vinden en wat kun je er allemaal mee doen!
Verder uiteraard nog een rondvraag.
Aanmelden kan via de website mail naar atelier@hobbijou.nl of bellen 06-25204077

Planning cursus Fotografie 2007:

Cursus FOT 07-03: zaterdagochtend 20, 27 oktober en 3 en 10 november 2007: nog 2 plaatsen
Tijd: van 10.00 tot 12.30 uur

Cursus FOT 07-04: zaterdagochtend 1, 8, 15 en 22 december 2007: nog 10 plaatsen
Tijd: van 10.00 tot 12.30 uur

mbsd

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 23-06-2007, 10:58 »
De cursus van stichting Voor is een echte aanrader.
Ik ben nu zelf met de vervolgcursus bezig.

Deze zal, gezien de vraag, nog wel een keer starten na de zomervakantie.

Voordeel is ook dat deze cursus weinig kosten heeft.

ikkuh

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 25-06-2007, 17:16 »
mbsd,

het is denk wel handig als je bij dit soort reacties ook even een link plaatst.

groetjes Marco

Bart

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 25-06-2007, 18:17 »
Vandaag een eerste opzetje gezien van Dennis. Hij is bezig met de beheerder van de locatie afspraken te maken voor een kennismakingsavond en de cursusdata. Gehele aankondiging zal dus wel binnenkort volgen.

mulderd

• Newbie
    • Bekijk profiel
De cursus.
« Reactie #42 Gepost op: 26-06-2007, 14:12 »
IEDEREEN KAN FOTOGRAFEREN

Inderdaad, iedereen kan fotograferen. Er zijn toch een aantal factoren die daarin getraind moeten worden. Fotograferen is te vergelijken met autorijden: als je de techniek leert te beheersen, moet je uiteindelijk verbeteren door het 'te doen'. Dus al doende leert men steeds beter rijden, tot het punt dat je zelf accepteert dat de combinatie techniek en middel in balans is.
Dennis Mulder, fotograaf, leert u in 4 avonden verschillende technieken aan. Dat begint bij een stuk techniek, daarna compositie, beoordelen en beoordeeld worden, maar ook een flink deel workflow en digitalisering.
Uiteindelijk is het van belang dat u het geleerde wel kunt toepassen. Aan het begin van de cursus wordt u gevraagd wat uw leerdoelen zijn, Dennis gaat hiermee aan de slag. U krijgt een naslagwerk mee, met daarbij een uitprobeerversie van een beeldbewerkingspakket. Hiermee kunt u oefenen met beeldbewerking. In het naslagwerk staan ook verschillende oefeningen.

De nadruk van de cursus ligt op het maken van een goede foto. Immer, waarom zou je veel willen nabewerken als je een goede foto weet te maken...

Op 13 juli, tussen 20:00 en 21:00 uur bent u welkom om in te schrijven op deze cursus. Dennis zal dan u ontvangen in de cursusruimte, die door de Scouting van Ypenburg ter beschikking wordt gesteld. U kunt dan kennismaken en eventueel uw leerdoelen bespreken.
De kosten van deze cursus zijn € 60,- per persoon. Dit is inclusief lesmateriaal, lokatie en koffie. Het adres is ILSY-plantsoen 9, Ypenburg. Dat is het mooie nieuwe gebouw met de rood/witte strepen achter het Van Gend/Loos terrein, naast het Informatiecentrum Ypenburg. Er is een maximum aantal deelnemers van 15 personen. Meerdere inschrijvingen betekent dat u op de lijst wordt gezet voor de volgende cursus. Deze data zijn nog niet bekend. Bij annulering van de cursus kunt u een ander persoon in uw plaats sturen; er volgt geen restitutie van het cursusgeld of een deel hiervan.

De cursusdata zijn: maandag 1 okt, 8 okt, 15 okt en 29 okt.

Tot 13 juli.

mbsd

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 26-06-2007, 20:41 »
ikkuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> mbsd,
>
> het is denk wel handig als je bij dit soort
> reacties ook even een link plaatst.
>
> groetjes Marco

Je hebt volkomen gelijk.
http://www.voorwelzijn.nl/

En dan kiezen voor het cursusaanbod 2007/2008.

ernsts

• Member
    • Bekijk profiel
Re: De cursus.
« Reactie #44 Gepost op: 03-07-2007, 15:04 »
Ha, leuk!

een tijdje het forum niet gevolgd, en kijk eens even, wat een leuk initiatief.

Ik doe graag mee en kom de 13e kennismaken (heb al even je website bekeken).

Groet,
Ernst