Auteur Topic: cursus fotografie  (gelezen 6473 keer)

ivd

• Newbie
    • Bekijk profiel
cursus fotografie
« Gepost op: 28-05-2007, 22:47 »
Hallo,

Sinds januari 2006 ben ik samen met mijn gezin woonachtig in Ypenburg. Nu eenmaal mijn draai een beetje gevonden te hebben wil ik wat meer gaan ondernemen en mensen ontmoeten. Mijn gedachten gaan uit naar een cursus fotografie. Heeft iemand een idee of dit in de buurt van Ypenburg wordt gegeven?

ikkuh

• Member
    • Bekijk profiel
Re: cursus fotografie
« Reactie #1 Gepost op: 29-05-2007, 10:50 »
Hoi ivd,

Ik ben ook op zoek naar een fotocursus/workshop liefst een digitale fotografie aangezien ik een digitale camera heb.
Zelf ben ik nog maar een beginner en wil ik dus nog alles leren.
Bij Hobbijou hebben ze een betaalbare alleen is deze al volgeboekt.

http://www.hobbijou.nl/?menupos=6

in het najaar komen er nieuwe cursussen is mij verteld..dus even in de gaten houden..
Mocht je nog andere adresjes hebben dan hoor ik het graag.

groeten Marco

ivd

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 29-05-2007, 16:12 »
Hoi Marco,

Bedankt voor je reactie. Ik wil ook graag  een digitale fotografiecursus doen. Ook ik ben een beginner. Ben zelf sinds kort in het bezit van een digitale spiegelreflexcamara, maar er zitten zoveel mogelijkheden op dat een cursus niet gek zal zijn.

Mocht ik nog meer adresjes krijgen dan mail ik dit natuurlijk even naar je door. En anders maar even het najaar in de gaten gaan houden.

Groeten Ingrid

Tim2882

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 29-05-2007, 21:34 »
Hoi Ingrid en Marco,

Ik heb ook net 2 weken geleden een nieuwe digitale spiegelreflexcamera gekocht en ben derhalve ook geïnteresseerd in een cursus fotografie :).

Groeten,
Tim

Bart

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 30-05-2007, 09:25 »
Hoi,

Ik heb een fotograaf hier in Ypenburg gevraagd of hij een cursus kan organiseren. Wordt vervolgd.

groeten,
Bart

ivd

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 30-05-2007, 09:41 »
Hallo Allemaal,

Wat een leuk respons allemaal zeg. Het zou leuk zijn als die fotograaf van Bart gaat lukken dan hoeven we niet te wachten tot het najaar.

We wachten het maar af!

Groeten, Ingrid

sperwer

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 30-05-2007, 11:25 »
Ik heb ook interesse in een cursus fotografie! Dus laat maar horen hoe/wat/wannneer...

jeannette

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 30-05-2007, 12:09 »
En hier dus nog een belangstellende voor een cursus fotografie. Dat moet dus wel lukken met die fotograaf in Ypenburg. Gegadigden genoeg!

Edwin H.

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 30-05-2007, 12:42 »
Zet mij maar op de lijst belangstellenden!

ikkuh

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 30-05-2007, 14:02 »
Jeetje nooit geweten dat er zoveel mensen op Ypenburg zijn die het ook leuk vinden om te fotograferen .
Als de fotograaf het dan ook nog eens een beetje leuk aankleed.. leuk verhaaltje erbij goede uitleg (theorie heb je nu eenmaal ook nodig om de praktijk te kunnen beoefenen).
Mocht het niet lukken kunnen we altijd aan Hobbijou vragen wie hun cursusleider is.
Ik weet wel dat de cursus bij hun iets van 65 euro is... ik weet alleen niet wie de fotograaf is...
Ik ben erg benieuwd of het gaat lukken..gezien de interesse moet het gaan lukken..

mulderd

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 31-05-2007, 02:03 »
Hallo allemaal,
Ik ben Dennis Mulder en de fotograaf, die benaderd is door Bart. Net zoals jullie woon ik in het mooie Ypenburg en geef cursussen, alleen nog niet op het gebied van fotografie. Temeer omdat ik nooit dacht dat daar behoefte aan was.
Voor het succesvol opzetten van de cursus heb ik een aantal zaken nodig. Het eerste wat ik nodig heb is een ruimte. Ik ben al een beetje aan het rondvragen, maar niemand weet zo direct een antwoord te geven welke ruimte ik voor 4 avonden kan gebruiken. Daarnaast zou ik het fijn vinden als mensen hun eigen laptop/PC kunnen meenemen om daarmee te kunnen werken.
Maar die moeten natuurlijk wel aangesloten kunnen worden e.d.

De onderwerpen die ik zou willen behandelen zijn bijvoorbeeld:

- Workflow: wat betekent het nou om met bestanden te werken in plaats van rolletjes. Hoe sla ik het handig op en zet een systeem in elkaar dat ik ze makkelijk terug kan vinden ?
- Kleurenmanagement
- Hoe maak ik betere foto's, in verschillende situaties met elk type camera, lenzen e.d.
- Fotobewerking, de zin en de onzin
- Printmogelijkheden

Maar vooral, wat hebben jullie er van opgestoken ! De laatste avond gebruiken we voor het geven van feedback. Een opsomming van alle onderwerpen met highlights van de belangrijkste onderdelen.

Enfin, er zit nog een hoop werk in, om de cursus te maken, dus op kort termijn lukt dat niet. Ook heb ik hulp nodig bij het zoeken naar een lokatie. Als jullie een suggestie hebben, houd ik me aanbevolen. Daarnaast heb ik geen moeite met een groepsgrootte van max. 15 man. En mijn voorkeur gaat uit naar de donderdagavond.

Groet, Dennis Mulder

Bart

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 31-05-2007, 14:37 »
Ik ben aan het bekijken of ik een geschikte lokatie kan vinden. Kom ik nog op terug.

Bart

ivd

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 31-05-2007, 15:06 »
Hallo Dennis,

Het zou geweldig zijn als er een lokatie gevonden gaat worden. Ik woon nog niet zo lang in Ypenburg en op dit moment zou ik niet weten waar je de ruimte kan vinden en krijgen om de cursus te geven.

Bart is al bezig wellicht dat hij wat weet. We wachten het af!

Wel euk dat er toch al heel wat mensen zijn die intresse hebben.

Groet Ingid

ikkuh

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 01-06-2007, 12:22 »
Beste Dennis,

Onwijs tof dat je de uitdaging aan wil gaan.
De donderdag zou voor mij ook prima uitkomen.
Wat ruimte betreft zou ik het ook niet zo een twee dire weten.. maar ik zal het eens rondvragen..buurthuizen, scholen e.d.
Wat ik persoonlijk graag wil leren zijn inderdaad dingen als diafragma, sluitertijden, scherpte diepte ect ect..termen die ik wel veel hoor maar geen idee heb wat het doet en hoe en wanneer je het gebruikt.
Ik ben benieuwd wanneer we aan de slag kunnen.. :-)
Dus mensen ... kom op .. zoeken dan kunnen we snel aan het werk.
gr. Marco

Bart

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 01-06-2007, 14:28 »
Jongens,

Ik ben druk bezig de mogelijkheden te inventariseren.

Ik ken de wegen binnen Ypenburg redelijk goed. Ik ben namelijk actief binnen het bewonersplatform Ypenburg, het bestuur van Stichting Wijkportaal dat niet alleen deze site maar ook wijkkrant Ypenburg uitgeeft en ik heb het geheel alvast in de week gelegd bij buurtvereniging Morgenweide omdat ik weet waar Dennis woont.

Zulke zaken nemen echter wat tijd dus ff geduld :-)

Bart

PS. Ik zou het leuk vinden dat dit alles uitmondt in een Fotoclub Ypenburg waarmee we regelmatig bijeen komen en ook exposities mee doen van de gemaakte foto's.