Auteur Topic: Ervaringen met basisscholen gevraagd  (gelezen 1436 keer)

tonvanm

• Newbie
    • Bekijk profiel
Ervaringen met basisscholen gevraagd
« Gepost op: 10-03-2007, 11:53 »
Wij komen in augustus in Ypenburg wonen. Onze twee kinderen zijn anderhalf en drie jaar oud, die gaan dus snel naar de basisschool.

Ik heb de discussie van juni vorig jaar gelezen, die was al heel informatief. Vooral de Vlieger en de Fontein kwamen daar aan de orde. Ik ben ook benieuwd naar (wat meer) ervaringen met de Paradijsvogel en de OBS'en De Notenkraker en de Startbaan.

De school van onze eerste keuze is De Paradijsvogel vanwege een paar positieve berichten. Daar hebben ze een wachtijst. De Fontein ligt het dichtst bij ons nieuwe huis en daar is geen wachtlijst, maar daarvan heb ik ook wat minder goede pers ontvangen.

En tot slot nog dit: Wat mij betreft is een school met bijzonder onderwijs prima, als de christelijke visie maar niet รกl te nadrukkelijk aanwezig is. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Mvg Ton

Parkfan

• Gast
Re: Ervaringen met basisscholen gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 10-03-2007, 15:55 »
Wij zijn erg tevreden met De Paradijsvogel. Het is een katholieke school en mensen zo hoor ik om me heen kiezen hier bewust voor.  De school groeit hard vandaar de  wachtlijst. Broertjes en zusjes van kinderen die al op school zitten gaan voor.

De kinderen leren omgaan met regels. De regels worden door de kinderen bedacht. Zo is er elke maand een nieuwe schoolregel. Kinderen worden geleerd elkaar te helpen. Voor de jongste kinderen wordt er veel aandacht besteed aan regelmaat bijvoorbeeld: in de kring, spelen of werken, samen opruimen, eten en drinken, samen opruimen, gym/buitenspelen, in de rij en samen naar buiten of overblijven. Overblijven is in school geregeld vele ouders helpen mee.

Er is hulp voor wiens kind moeilijk mee kan of juist wiens kind wat sneller is zonder dat de kinderen "bijzonder'worden gemaakt.

Er is een actieve ouderraad en vele ouders helpen mee met van alles. Kortom een leuke school.

Mikmak

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 26-03-2007, 21:57 »
Wij zijn heel tevreden over de Montessorischool Leidsenveen. Je rijdt onder de spoorweg Ypenburg door en je bent er. Het is goed te fietsen en met de auto ben je er zo. Voor meer informatie : http://www.montessorileidschenveen.nl/

MikMak

linda91

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24-06-2015, 00:43 »
Hoewel het topic al lang geleden is opgesteld zijn er misschien inmiddels mensen die nu ervaringen hebben op basisscholen in Ypenburg.
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met de Christoffel en De Bras.
Twee zeer verschillende scholen, vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen. Wie zijn ons nu aan het ori๋renteren voor basisscholen voor onze dreumes.
Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen.