Auteur Topic: Geen interesse  (gelezen 2785 keer)

Punt!Uit

• Member
    • Bekijk profiel
Geen interesse
« Gepost op: 16-09-2005, 13:25 »
Vroeger op school leerde ik het begrip hygiënefactor. Gaat iets goed, dan heb je er geen interesse voor. Gaat datzelfde fout, dan sta je gelijk op je achterste benen. Het hele begrip ging het ene oor in en het andere oor uit. Dacht ik.

Want deze week moest ik er toch ineens weer aan denken. Dat kwam zo. Ik fietste voor het eerst sinds lange tijd weer eens naar het winkelcentrum ‘de Parade’. Ik was er al aan gewend dat het fietspad daar vlak voordat je vanaf de Ypenburg-zijde de trambaan oversteekt, nét niet af was. Je moest dan hobbel-de-bobbel over een paar scheef neergelegde betonplaten en een stukje stenig terrein. Elke keer was ik weer blij dat ik geen lekke band had.

Maar nu merkte ik pas op de terugweg, en alleen maar omdat ik goed keek, dat er keurig netjes klinkers waren neergelegd. Op de heenweg was ik daar dus gewoon gedachteloos overheen gefietst. Wat erg eigenlijk.

Het zette me aan het denken. We hebben een heel erg fijne wijk, veel groen, de kinderen kunnen zonder gevaar buiten spelen. Iedereen houdt de straat netjes, maakt zijn tuin mooi, probeert een goede buur te zijn, maakt op straat een gezellig praatje. En wie schrijft daarover op deze website? Ik in elk geval niet. Voor mij zijn het hygiënefactoren. En voor u?

Dreumesmama

• Gast
Re: Geen interesse
« Reactie #1 Gepost op: 17-09-2005, 13:33 »
Ha, misschien is PuntUit toch niet mijn achterbuur en woont hij in een andere wijk. Hier kunnen kinderen NIET  veilig buiten spelen. 60 % van de bewoners scheurt - liefst tegen de rijrichting in - door de smalle straatjes. Er is nog geen groen en een heleboel tuinen zijn nog een bouwplaats, diegenen die wel met hun tuin bezig zijn laten ladingen tegels aanslepen waarmee ze elke kans op groen in hun tuin (en wijk) de kop in willen drukken en waardoor er elke dag vrachtwagens (die hier niet mogen rijden) de smalle straat blokkeren.

Toch is dit naar Ypenburg-normen een fijne wijk, je hoort me niet klagen ;-))

Euh... zou het de sociale cohesie kunnen bevorderen als we via dit forum recepten gingen uitwisselen (uit eigen streek/land) ??? Vast spannender dan dit onderwerp.

dreumesmama

• Gast
positieve sociale cohesie
« Reactie #2 Gepost op: 19-09-2005, 14:39 »
OK, niemand te vinden voor dit onderwerp.

Als iedereen nu eens iets LEUKS schrijft over de wijk waar hij woont (in Ypenburg uiteraard)?? Ten strengste verboden om te z***ken. Met vermelding van wijk natuurlijk, weten we tenminste straks allemaal waar het in Ypenburg wel goed zit met sociale cohesie....

Wij wonen dus in de Brasacker, volgens onze bescheiden mening het leukst opgezette deelplan van Ypenburg vanwege de variatie in woningtype. Groen lekker dichtbij, Nootdorp op wandelafstand. Hoe het met de sociale cohesie zit weten we nog niet want we wonen hier nog maar net. We hebben in elk geval leuke buren dus dat is al een begin.

Zeiksnor

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 27-09-2005, 14:35 »

Ik heb vroeger dan weer iets geleerd in de trant van:"Tel je zegeningen!". En dat doe ik elke dag; zo erg is het immers niet om te wonen en te leven in Ypenburg. Kijk eens wat een luxe je om je heen hebt!

Ergernissen zijn er altijd en overal. Dat jij dat hobbeltje niet eerder gemist heb, was waarschijnlijk omdat je het veels te druk had met je ergeren aan 1001 andere dingen en ja, dan wil je de kleinere ergernissen nog wel eens over het hoofd zien.....

punt

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 06-10-2005, 21:18 »
er is toch echt geen interesse...

gast

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 06-10-2005, 23:42 »
Waarschijnlijk hebben mensen al genoeg aan hun hoofd tegenwoordig
en zijn bijv. druk met het invullen van de zorgtoeslag, om maar wat te noemen ;)