Auteur Topic: Tuinterreur  (gelezen 5695 keer)

dreumesmama

• Gast
Re: Tuinterreur
« Reactie #15 Gepost op: 08-09-2005, 14:03 »
neen,neen, je kan niet klagen in deze column en forum over de A13, de luchtverontreiniging in Ypenburg, de regen en de wind.

Het gaat om sociale cohesie - weet je nog. Dat wil zeggen dat we over elkaar en de buren kunnen z****ken.

En daar is Puntuit! natuurlijk wel goed in...

Misschien kunnen we eens - in plaats van een rondje moddergooien - ALLEEN maar POSITIEVE dingen schrijven over de buurt, buren en aanverwanten?? onder de titel "de positieve column". Dat zou nog eens goed zijn voor de sociale cohesie. En dan eens kijken hoe lang het duurt voor er een "ja maar..." in komt.

een lezer

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 08-09-2005, 15:34 »
Bundel al deze verhalen in een boek.

Van de opbrengst kunnen jullie dan het volgende regelen

# voor gillende kinderen, EHBO (tv-programma)
# voor de moeders van die kinderen, een make-over verdienen ze (opvoeden is niet  altijd even makkelijk)
# voor losgeslagen tieners, een leuk honk met! verankerde muren

En tja uiteindelijk wordt punt uit ook ieder jaar een jaartje ouder en krijgt voor zijn verjaardag het allereerste exemplaar.

Begrijp mij niet verkeerd, geluidsoverlast is niet leuk.
De vele stukjes die ik nu heb gelezen daarin tegen wel.
En omdat er gevraagd werd om een positief verhaal dacht ik, even reageren.

dreumesmama

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 08-09-2005, 18:31 »
gelukkig dat er nog iemand humor ziet in deze column,
ik doe er in ieder geval mijn best voor ;-)

Waterwijker

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 12-09-2005, 19:23 »
Ik woon hier bijna 4 jaar. Vooral in de zomer is er best veel lawaai in de straat, kinderen, muziek, feestjes, gesleutel aan auto's, autoradio's, kinderen die hard voetballen tegen de schuur.

Ik heb er nooit wat van gezegd. Meestal vind ik het wel gezellig. Als ik de tv niet meer kan horen in huis door de herrie buiten, dan doe ik de deur maar dicht. (wel jammer als het mooi weer is)

Eén keer was het mij te veel, ik ergerde me aan een persoon die overdreven veel herrie maakte en ik maakte me een beetje boos. Ik ging er op af en ik vroeg (op redelijke normale toon, zonder enige belediging of scheldwoord) of het iets rustiger mocht misschien. Vervolgens werd ik uitgescholden, de muziek bleef net zo hard staan als eerst of ging zelfs iets harder. Ik was al weggelopen zonder er een woord aan vuil te maken, ik wist al genoeg, trok m'n schouders op en ik droop af.

Vervolgens kijkt die persoon mij maanden later nog altijd aan alsof ik een stuk vuil ben.... Jammer, maar ik hou voortaan mijn mond weer, ik heb mijn lesje wel geleerd. Het is nu eenmaal druk en vol in de wijk en je moet toch samenleven. Volgende keer laat ik een ander klagen....

Vriendelijke groeten van Waterwijker.

Jan

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 16-09-2005, 00:30 »
Laat punt uit maar een hutje op de heide kopen heeft hij daar alleen last van de dieren die daar rond lopen.
Of is dat nog teveel lawaai voor hem (haar).

mien

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 22-09-2005, 08:05 »
Hallo waterwijker,

Ik begrijp wel dat je zoiets hebt van "laat een ander maar klagen" maar dat is het probleem. Ik heb het idee dat iedereen dat inimmdels denkt. Zo kunnen dit soort lieden de boel de hele tijd goed verstieren.
Op het moment dat het terecht is moet je er gewoon weer wat van zeggen. En als het te gek wordt bel je politie en vraag je naar de wijkagent van je wijk.

Ik weet niet in welk gedeelte van waterwijk je woont maar als je de tv niet meer kan horen vanwege de overlast van buiten zou ik er ook wat van zeggen. Het is niet altijd makkelijk om dat te doen want je wil niet als de zeurpiet bekend staan maar er zijn grenzen.