Auteur Topic: Zwemmen  (gelezen 3438 keer)

Punt!Uit

• Member
    • Bekijk profiel
Zwemmen
« Gepost op: 08-07-2005, 20:23 »
Ik ben gek op zwemmen. En u ook volgens mij, want het is een van de meest gezochte woorden op deze website. Eens per week zwem ik baantjes in het zwembad van Pijnacker. Ik vind het trouwens een aanfluiting dat er nog altijd geen zwembad in Ypenburg is. Een voetbalstadion is blijkbaar belangrijker. Maar dit terzijde.

Thomas

• Gast
Re: Zwemmen
« Reactie #1 Gepost op: 08-07-2005, 21:30 »
Je kan zwemmen in sportschool Sportaccent aan de Laan van Nootdorp...is leuk als je 3 a 4 jaar bent...is beetje klein (9 bij 12 meter of zoiets). Verder is een publiek zwembad peperduur, moet altijd dik geld bij....wie gaat dat betalen??? ....Gemeente Den haag??? Die kunnen helemaal niet met geld omgaan....gemeente Den Haag = gemeente wanbeleid. Denk aan tramtunnel of aan het nieuwe financiele debakel in wording: nieuwe ADO-stadion.

Dus een zwembad in Ypenburg, voor al die belastingbetalende middeninkomens.....nee, denk ut niet. Ja, misschien in een van de achterstandsbuurten: Laak of de Schilderswijk (In het kader van sociale vernieuwing). Parels voor de zwijnen gooien, daar is de gemeente goed in.

BTW Hoeveel verschillende mensen bezoeken eigenlijk deze site??

Edwin X.

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 08-07-2005, 21:57 »
En maar blijven zeiken over dat stadion, dat door die paar tegenstanders (twee tot drie verschillende op deze site) steeds duurder en duurder wordt en er uiteindelijk toch komt. Zo blijft er steeds minder geld over voor andere voorzieningen, die erbij gepland zijn.

Volgens mij was een zwembad namelijk één van de mogelijkheden om op het terrein van dat nieuwe stadion te realiseren..... Dus geen stadion = geen zwembad (en geen bioscoop, geen restaurant, geen ......., enz.)

Thomas

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 08-07-2005, 23:23 »
Aiaiai, lange tenen ex-collega, gaat zeker over je 'kindje'!!! Gemeente Den Haag heb zelluf een paar financiele/bestuurlijke steken (rekenfoutjes) laten vallen, als je de berichtgeving hebt gevolgd.....is niet het gevolg van de omwonenden. Maar ff serieus...jij als weldenkend mens...denk je echt dat de geinsinueerde beloftes, zoals een zwembad, bioscoop, etc. worden nagekomen als dat stadion er komt??? Kom nou!! Mocht je gelijk krijgen, trakteer ik jou op een fles whisky!!

Nog ff en de gemeente Den Haag belooft 'de wereldvrede' om 'het plebs' om te krijgen.

Wijkbewoner

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 09-07-2005, 00:12 »

Als je je zo ergert aan mederecreanten, dan vraag ik me af waarom je uberhaupt nog gaat zwemmen? Iedereen mag toch op zijn eigen manier plezier beleven aan een hobby? Waarom zou iemand niet mogen duiken? Het verbaast me altijd weer dat mensen via columns anderen *hun* normen en waarden proberen op te dringen, maar elke vorm van tolerantie gemakshalve vergeten.

Over dat stadion: de gemeente kan dat geld beter aan nuttigere zaken uitgeven. Helaas hebben we een gemeentebestuur wat prestige belangrijker vindt dan het algemeen belang en de burger. Gelukkig worden we straks weer monddood gemaakt met de opmerking dat de bouw van dat stadion langs democratische weg tot stand gekomen is enz. enz. enz.

Wijkbewoner

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 09-07-2005, 00:17 »

Overigens zijn er ook nog twee zwembaden in Delft, 1 daarvan ligt net zo ver van Ypenburg af  als het zwembad in Pijnacker. Misschien een idee om daar eens te gaan kijken?

Edwin X.

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 09-07-2005, 13:21 »
Ja Tom,

Steeds weer wordt dat stadion als voorbeeld gebruikt. De vooroordelen worden erbij gesleept en nog even aangepast om in het goede straatje te passen. Tegenargumenten worden als 'onwaar' afgedaan (of er komt gewoon geen reactie meer) en supporters (dus niet de enkele relschopper) wel als tuig afgeschilderd. Zelfs bij de bijeenkomst over het baken kwam er weer zo'n opmerking.

De plannen voor het stadion en de omgeving staan grotendeels vast en daar is (veel) ruimte voor recreatie. Passende recreatie, dus ook een zwembad kan...

zilvervis

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 09-07-2005, 13:41 »
Van dat stadion weet ik niets dus dat kunnen we er effe buiten laten. Als toch niet de kleinste stadsdelen zouden Leidsenveen-Ypenburg wel een eigen (gezamenlijk) zwembad mogen hebben in plaats van af te hangen van een andere gemeente, toch ?
Misschien een idee voor iedereen die tijd heeft om hier zijn gal te spuien om eens iets nuttigs te doen en achter dat zwembad aan te gaan ? Daar hoor ik dan ook bij maar ik ga al jaren niet meer zwemmen, omdat er tegenwoordig inderdaad zo weinig andere badgasten zijn die een beetje rekening houden met anderen. Hoezo normen en waarden en tolerantie ? Je hoeft toch zeker niet te tolereren dat een ander zich alleen kan vermaken als ie bovenop je springt, zijn linker-of rechterpoot in je oog stampt en de onderkant van je broek komt bekijken ?

coby fritz

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 11-07-2005, 01:39 »
Hoi Punt uit!
 Nu ben ik toch wel heel benieuwd naar wie punt uit! is. Dit is toch geen column? Ik vind het meer iets provoserends hebben. Op Ypenburg zou toch helemaal geen zwembad komen zoals Punt uit ! dat zou willen? Je kan gaan zwemmen, wees daar blij mee. Een prive- zwembad is niet voor iedereen weggelegd, wees blij dat je met je mede-Ypenburgers kunt gaan zwemmen, dat is ook een vorm van sociale cohesie, toch?

Piet

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 11-07-2005, 12:49 »
Jezus zeg wordt dit soms het ZEIK collumn van de wijk ?! :S altijd dat ado naar voren halen, er is al een hele tijd sprake van dat er een zwembad in de wijk komt of appart op een terrein of bij het ado stadion maar mensen blijven over ado door zaniken en dus komt er vertraging van de bouw en dus ook het zwembad en wat mensen misschien ook niet weten is dat bij de laan van nootdorp tusse de hoek tram en de tunnel onder de a12 een discotheek binnen 2 jaar gevestigt word ! miscchien moeten we ons daar eens over druk gaan maken want de jeugd uit bepaalde delen van den haag loopt de sfeer al te vergallen bij het witte paard ! en dadelijk misschien ook bij die discotheek waar wij ypenburgers naast en omheen wonen !! maar ff nog over dat zwembad er zijn 4 zwembaden in de omgeving voorburg-leidschendam, pijnacker-nootdorp, delft en rijswijk

en even voor de anti ado mensen ga naar een ander forum want door jullie blijft men de bouw uitstellen ! terwijl 15 juni de 1ste paal er al ingeslagen had moeten worden !! waaronder voor het zwembad !!!

Grt Piet

Bart

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 08-12-2008, 20:05 »
Afijn 3 jaar later en nog geen eerste paal. Wie weet wat er aan de hand is?

Parkfan

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 26-01-2009, 00:20 »
Wanneer komt die nou?