Auteur Topic: Hoogbouw  (gelezen 5319 keer)

Punt!Uit

• Member
    • Bekijk profiel
Hoogbouw
« Gepost op: 27-06-2005, 23:44 »
Als u op vakantie gaat, wilt u vast niet tussen de hoge flats vertoeven. Ik in elk geval niet. Het ziet er troosteloos uit en het geeft bovendien veel te veel schaduw. Lage gebouwen met wat groen eromheen geven mij het ultieme gevoel van vrijheid. Dat is pas vakantie vieren!

coby fritz

• Gast
Re: Hoogbouw
« Reactie #1 Gepost op: 28-06-2005, 02:13 »
Nu ben ik toch wel HEEL benieuwd wie "Punt! uit"is. Volgens mij worden wij op een dwaalspoor gebracht!!!

cf

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 29-06-2005, 01:26 »
Lekker toch, een beetje schaduw op Ypenburg? Met al die laagbouw is er geen schaduw te bekennen, eer je bij de tram of het winkelcentrum bent ben je al gesmoord. Toevallig hadden wij de afgelopen periode een hittegolf, ik mag aannnemen dat er meerdere zullen volgen. Na zes en een half jaar op Ypenburg wonen weet ik al aardig waar er wel schaduw is op mijn weg naar de tramhalte of het winkelcentrum. Nog even en dan zitten wij weer in de herfst of winter, dan moeten wij maar weer zien waar wij een beetje beschut kunnen lopen. De opzet van Ypenburg is in ieder geval finaal fout geweest, een weg terug is er niet meer dus wij zullen het er maar mee moeten doen. Wanneer de zomer voorbij is kunnen wij weer uit ons hemd staan waaien bij de bus of tramhalte. Punt!uit zal daar hoogstwaarschijnlijk geen last van hebben, die stapt voor de deur in de auto!

HansKB

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 29-06-2005, 11:41 »
Beste CF,

Hoogbouw geeft geen beschutting tegen wind. Het tegendeel is waar. De luchtverplaatsing is zowiezo niet tegen te houden en bij hoogbouw vindt het een weg er omheen en omdat door de hoogbouw minder ruimte is voor de wind waait het er juist harder. Iedereen die regelmatig op de fiets zit weet dit: het waait het hardste tussen de flatgebouwen. In de bus of tram merk je dat niet zo.

Paul

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 30-06-2005, 11:09 »
Beste cf,

Ypenburg is een voorbeeld wijk onderandere voor de opzet !!!
en dit forum ging eigenlijk over de torenflat waarom komt u dan hier praten over een verkeerde opzet :S hou het gewoon bij uw mening over de toren die hier komt !!!

marlies

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 30-06-2005, 17:05 »
Als ze die hoogbouw dan ook maar eens vergezeld zouden laten gaan van hoge bomen, liefst eiken, in plaats van al die iele boompjes van tegenwoordig.

Maar nee, iedere bestuurder wil zijn eigen obelisk, liefst zo hoog mogelijk, men is blijkbaar bang van groen wn ruimte en heeft niet in de gaten dat men met al die steenwoestijnen harde mensen creëert waardoor de agressie alleen maar zal toennemen.

Met een buitenplaats heeft Ypenburg steeds minder van doen!

Paul

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 01-07-2005, 11:06 »
Marlies eiken beginnen ook klein ! en als het je na 6,5 jaar niet bevalt in ypenburg verhuis dan naar een andere wijk waar ze geen hoogbouw en wel eiken hebben !
buitenplaats = lange singels, sloten, meren, verschillende soorten woningen en parken ! waaronder hoogbouw onder de 6 etage´s nou ik zie in Ypenburg toch echt maar stuk of 5 flats die er net boven komen waaronder bij de wiedevogellaan maar wat verwacht je van 1 van de grootste wijken van het land !? heb je wel eens in wateringse veld gekeken bijna alleen maar hoogbouw maar die heb wel een landelijke prijs gewonnen :S rara !!

Paul Snelders

• Gast
Het Baken van Ypenburg
« Reactie #7 Gepost op: 01-07-2005, 11:13 »
Hierbij een stukje uit de protestbrief zoals die gisteren naar Deetman is verstuurd. Handtekeningen om deze actie te ondersteunen worden komend weekend aan de deur verzameld.

We hebben de indruk dat het plan om hier een dergelijk project te realiseren puur uit financiële cq. politieke redenen is ontstaan. Dit blijkt onder andere  uit onderstaand citaat uit de Haagsche Courant:

"In Ypenburg wordt binnenkort een flat gebouwd van in totaal dertien verdiepingen. Het appartementencomplex is gepland in een park. De flat wordt gebouwd als compensatie voor verliezen die de bouwer heeft geleden. Dat zegt P. van der Wijk, de directeur van het projectbureau Ypenburg, na vragen van deze krant. De flat komt in het parkje dat ligt tussen de Ypenburgse Boslaan en de Weidevogellaan. Aanvankelijk was op deze plek een sporthal bedacht. Die sporthal werd echter al snel uit de boeken geschrapt, omdat er in dit deel van Ypenburg al voldoende sporthallen waren".

Blijkbaar kan de Gemeente Den Haag de druk en de macht van de projectontwikkelaars en het vooruitzicht op financiële revenuen niet weerstaan.

Namens het actiecommite Het Baken, Nee!

Paul Snelders"

marlies

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 01-07-2005, 13:44 »
Is de agressief schrijvende Paul dezelfde persoon als Paul Snelders?

Ik woon heerlijk in Ypenburg en ben niet van plan te vertrekken. Ik had echter gehoopt dat er daar waar mogelijk grote bomen, zoals eiken, zouden komen, groot in de toekomst voor de mensen na mij. Dat ik het niet meer mee zal maken dat ze volgroeid zijn is mij helaas maar al te zeer bekend. Maar even terug naar het onderwerp.

Tussen Ypenburgse Boslaan en de Weidevogellaan kan ik nog geen park ontdekken alleen een kaal stuk grond waar inmiddeld gras groeit. Is dat de bewuste plek?
Daar kan men toch ook laagbouw toepassen? Je kunt mij niet wijsmaken dat de bouw van een sporthal meer winst oplevert dan, wat zal op die plek passen, pak 'm beet 20 eengezinswoningen? Bij 3 laagse flatbouw nog wat meer. Komt qua aanzicht natuurlijk ook veel beter overeen met het oorspronkelijke plan.

Of is een sporthal zo'n project waarmee de overheid (wij dus) steeds weer een poot uitgedraaid wordt? De bouwfraude nog vers in het geheugen hebbend zal er wel ergens wat aan een strijkstok blijven hangen.........

Paul Snelders

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 01-07-2005, 15:15 »
Ja Annelies, dat is een en dezelfde persoon.

Het gaat inderdaad om het grote kale grasveld. De gemeente is nu van plan hier een appartementencomplex te bouwen met de naam Het baken van Ypenburg. (www.hetbakenvanypenburg.nl). Het gaat hier niet om een 3 laagse flatbouw, maar om een complex van ca. 100!! appartementen, gemiddeld 4 woonlagen hoog, met in het midden een flat van 13 verdiepingen hoog. Je begrijpt dat wij als omwonenden daar niet blij mee zijn, temeer daar de gemeente ons jarenlang inspraak heeft beloofd in de plannen.  Er zou primair een park komen, met eventueel een paar appartementen. Nu komt er een huizencomplex in een soort stadstuintje. Toch iets anders dan ons voorgespiegeld is bij de aankoop van ons huis. En dit alleen omdat men bouwers wil compenseren voor geleden verliezen. Het lijkt me dat bouwers commercieel genoeg zijn en als zij fout gecalculeerd hebben is dat hun probleem en willen wij daar niet mee opgezadeld worden.
Vandaar de, in jouw ogen, wellicht wat agresieve toon.

Groetjes Paul

Paul Snelders

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 01-07-2005, 15:18 »
Sorry Marlies,

Had per ongeluk een verkeerde naam van jou in m'n hoofd. En ik heb me vergist, de Paul die het over de bomen heeft is een andere Paul dan Paul Snelders. Bomen zijn leuk, maar wat hebben we er aan als er geen plek is om ze neer te zetten.

Edwin H.

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 01-07-2005, 15:30 »
Paul,

Gemiddeld 4 woonlagen, is dat met of zonder de parkeergarage??? (Met wordt het al gauw 5 of meer....(x 3 meter))

Edwin

beheerder

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 01-07-2005, 15:59 »
Beste lezers/schrijvers,

Deze plek graag alleen gebruiken om te reageren op de column van Punt!uit

Mvg,
Beheerder

marlies

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 01-07-2005, 20:33 »
Dank je wel voor deze nader informatie.

Maar Ypenburg heeft toch al een baken? Was niet de torenflat van 15 hoog aan de Weidevogellaan het/de landmark voor deze wijk? Evenals de torentjes van het winkelcentrum?
Ik ben bang dat de welstandcommissie door die reeds bestaande flat makkelijk om te praten is om er nog een te plaatsen.

In het verleden ben ik zelf een keer in de clinch gegaan met een gemeente, Zoetermeer in mijn geval, over het verdwijnen van het groen in verband met de aanleg van dubbele riolering, waarbij ik zelfs tot en met de Raad van State ben gegaan. Helaas bevecht je een gemeente via allerlei ambtenarenkanalen waardoor een kans op winst in feite al minimaal is.
Men dekt alkaar af en geheel onpartijdig is men niet, al wordt dat natuurlijk niet met zoveel woorden gezegd.

Zorg ook voor een goede advocaat die creatief is met zijn argumenten en verder kijkt dan zijn neus lang is. Een dure zoals ik toen had is geen garantie voor kwaliteit. Veel heb ik toen zelf moeten uitzoeken en aandragen; hij was goed in snel factureren.

Helaas ben ik door een zeer slechte gezondheid niet meer in staat om een steentje bij te dragen. Ik weet dat het enorm veel energie vergt en die heb ik niet meer, maar ik wens jullie heel veel wijsheid toe. Een handtekening wil ik wel zetten al woon ik in de Singels; zeg maar waar ik daarvoor wezen moet.

Zet 'm op en laat je niets wijsmaken, verifieer alles want sommige informatie wil nog wel eens gemakshalve verdwijnen of ineens een iets andere inhoud hebben.

Eveline

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 02-07-2005, 00:49 »
Dag wijkgenoten en Puntuit,
Ik mag hopen dat ten aanzien van de geweldige plannen van het Haagse gemeente(bestuur) eenzelfde soort betrokkenheid en buurtzin ontstaat als afgelopen week, toen collectief werd gezocht naar buurtpeuters die weg leken.
De voorstellen zoals die er nu liggen, zijn te erg om netjes te reageren. Maar ik ben netjes, dus zeg ik: commite Het Baken Nee, mijn zegen hebben jullie!!! (en mijn handtekening volgt snel).