Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - harraps

Pagina's: [1]
1
... nee, de parkeerplaats in de garage kost 70 EUR extra, ook per maand.

2
In 2007/2008 waren deze woning geadverteerd en verhuurd "met eigen loggia", op de fotos en in de modelwoning stond de loggia vol met designmeubilair; geen van de vier deuren kon zonder enig geschouw open.

De galerijen van de laagbouw, dus de verbinding tussen zo'n tiental woningen en de liften/trappenhuizen, zijn ook met alles en van nog wat volgepropt.
De loggias, waar behalve de bewoners van de eene woning op dezelfde verdieping nooit iemand komt, moeten helemaal leeg zijn, ivm met breedte van de vluchtroute, toegangelijkheid voor de brandweer ezv..
Conclusie: De woningen van de laagbouw moeten niet voor de brandweer bereikbaar zijn en er is ook geen fatsoenlijke vluchtroute nodig.

Men betaald inmiddels per maand meer dan 1.300 EUR voor een woning van 100m2, dus, vergeleken met andere woningen in hetzelfde complex, +/- 350 EUR extra voor de enige aanvullende "luxe", een loggia, die men niet eens mag gebruiken, omdat het een "algemene ruimte" betreft.

En, grote verrassing, ook al zijn de loggias algemene ruimte, schoonmaakwerkzaamheden en onderhoud is dan weer voor de huurders van de woning op dezelfde verdieping. Van 't Hof Rijnland / Nostra Beheer maken het zich zelf wel héél erg gemakkelijk.

3
Misschien handig om te weten:
De loggia hoort bij de algemene ruimte en is geen bij de woning horend buitenverblijf, ook al is het mogelijk deze direct via de deuren van de eetkamer en slaapkamer te betreden. De hoofdfunctie is een verbinding tussen het trappenhuis en het lifthalletje te creëren = vluchtweg. Ook de genoemde deuren zijn alleen vluchtdeuren.
Het is mogelijk tijdelijk een klapstoeltje neer te zetten, maar deze moet binnengezet worden zodra men niet meer op de loggia verblijft.
Indien men hier niet aan voldoet kan de brandweer een boete van 1.500 EUR eisen.

4
Leefomgeving / Mist iemand zijn fiets?
« Gepost op: 11-03-2013, 12:30 »
Sinds een aantal dagen staan drie fietsen naast het fietspad Rijswijkse Landingslaan "geparkeerd", tussen pomphuisje en voetbalkooi.
Niemand kijkt er verder naar om, ook worden zij nooit verplaatst.

Geen idee of men beter de gemeente, de politie of iemand anders inschakeld, maar misschien kent iemand de eigenaars of ze lezen dit bij toeval zelf:
- beige damesfiets met beige tassen
- postcode-loterij-fiets
- rode fiets


5
Ditjes en datjes / Hofbad - huur kluisjes
« Gepost op: 08-10-2012, 23:45 »
Misschien ook voor andere interessant.

Ik ken het eigenlijk alleen maar dat men voor kluisjes een borg betaald, dus het geld na teruggave van de sleutel weer terugkrijgt.

Dus had ik een mail aan "sportinfo@denhaag.nl" gestuurd:
"Is de huur voor een kluisje een borg (dus ik krijg de 50 cent weer terug bij retourneren van de sleutel)?
Of is het in feite een aanvulling aan de entreeprijs, omdat men, aangezien de huisregels en gezond verstand, sowieso gedwongen is auto/fietssleutels, papieren, geld edgl in een kluis op te bergen? Dus ik betaal elke keer de entreeprijs plus de 50 cent voor de kluis?"

Vandaag antwoord gekregen:
"U betaalt voor de locker, dus u krijgt geen geld terug."

Hmmmmm, dus de entreeprijs is in realiteit 50 cent hoger en de kluisjes verdienen hun aanschafprijs lekker snel terug.

Ik vindt het maar raar.

6
Leefomgeving / Re:Meeuwenoverlast neemt toe agv menselijk gedrag
« Gepost op: 11-04-2012, 10:30 »
"af en toe"?
"een meeuw"?
"meepikt"?

Regelmatig kiepert iemand een emmer met brood in de sloot/gracht aan de Steentijdsingel.
Geen eenden te zien, wel 50 in de lucht en op water/bodem vechtende meeuwen.

7
Leefomgeving / Re:Overlast
« Gepost op: 26-03-2011, 15:00 »
I am very surprised about the number of people in this area who seem to see a necessity of compensating other shortcomings with rackety cars, motorbikes and motor-scooters. It is even more baffling that the standard Dutch response to this is "Welcome to the Netherlands - this is normal behavior here, because it is what the youth needs. We did like it ourselves when we were young, so we cannot deny them to do as well."
Independent from the fact that also mid-fifties cause this trouble.

Kind of strange is also the amount of waste and rubbish in the canals and the streets and along the footpaths, despite the numerous waste bins placed.

Scooter races in pedestrians-only areas...

Why are people tolerating this - in an area, which is much more beautiful than others in the region?

8
Leefomgeving / brommers en lawaai
« Gepost op: 04-06-2008, 22:43 »
Vraagen over brommers, ik heb er zelfs geen en dus weinig verstand van.

Hoort die lawaai bij deze vervoermiddelen eigenlijk erbij?
Als het zo zou zijn, dan vindt ik die dingen wat minder geschikt voor gebruik in woonwijken.
Sommige van de dingen kun je nog steeds horen als zij de andere kant van de "Blauwe Loper" bereikt hebben.

Of is het afhankelijk van het individuele rijgedrag?
Er zijn mensen die met een brommer passeren en nauwelijks op te merken zijn.
Als het zo in elkaar zit, dan kan men misschien een maximale dB-waarde vastleggen. Maakt dat ding meer herrie, lopen maar.

En om het vragenlijstje compleet te maken:
Scheuren over en proeven van de remmen op het zandpadje (Landingslaan) lijkt mij niet goed voor de samenleving, toch?

Pagina's: [1]