Auteur Topic: ons forum dreigt te verdwijnen!  (gelezen 3095 keer)

herman van der helm

• Member
    • Bekijk profiel
ons forum dreigt te verdwijnen!
« Gepost op: 29-11-2012, 19:09 »
Omdat een forum als dit te onderhouden en te modereren veel tijd kost heb ik vernomen dat de organisatie voornemens is ermee te stoppen.
In de plaats daarvan willen ze een faceboek/twitter omgeving op de site beginnen. Hierop hoeft niet gemodereerd te worden en dus kost het de vrijwilligers minder tijd.
In mijn ogen is het een onjuiste insteek. Een forum kan heel goed functioneren en een goed aktiemiddel zijn als er akties gevoerd moeten worden die ons bedreigen in Ypenburg. Denk maar eens aan het helikopter verhaal van een paar jaar terug. Ook bereik je op een eenvoudige en laagdrempelige wijze de gemeente, omdat die altijd meelezen.
Dit biedt een vlugtige faceboek/twitteromgeving niet. Dat is na enkele dagen/weken weer van het toneel verdwenen.
Nee niet opheffen dus, maar gewoon proberen meer moderatoren te vinden die het leuk vinden om ons forum gezond te houden. In ieder geval grote dank aan degene die dit tot op heden bijzonder goed doen.
Wie denkt er ook zo over?

coby fritz

• Member
    • Bekijk profiel
Re:ons forum dreigt te verdwijnen!
« Reactie #1 Gepost op: 30-11-2012, 16:42 »
Herman, Je hebt helemaal gelijk, het forum moet blijven. Ypenburg.nu is de enige website op Ypenburg die mensen de gelegenheid geeft om hun meningen, positief of negatief, te plaatsen zodat er een conversatie kan ontstaan welke inderdaad ook door de gemeente gelezen wordt. Met Twitter lukt dat niet mijns inziens. Dan krijg je zo'n gevoel van ah,eh,oh,uh!!!Ikzelf kan mijn ei tenminste niet kwijt op Twitter zodat ik met dat ei blijf zitten en dat zit niet lekker!!!

garfieldsue

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 05-12-2012, 10:12 »
het zou jammer zijn dat het forum zou stoppen - echter de laatste tijd wordt er weinig gebruik van gemaakt - is alles al geregeld? - heeft men geen klachten of vragen of zomaar iets te vertellen - ik weet het niet - de Gemeente is voor de meeste problemen eerste aanspreekpunt maar de problemen met bv hondenpoep heb ik vele vele malen gemeld en nog wordt er niets mee gedaan. In de 14 jaar dat ik hier woon is er weinig veranderd aan het beleid - jammer maar helaas - maar er zijn ook goede dingen van gekomen met name een halte bij de Reef voor lijn 19 - o.a. door je te laten zien op het forum is uiteindelijk wel een halte gekomen en dat is echt een fantastisch uitkomst!

nogmaals het zou heel jammer zijn als het forum er niet meer zou zijn -

Pieter

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 27-12-2012, 22:04 »
Ik zou het ook jammer vinden als dit forum zou verdwijnen.
Hier juist komt naar voren wat er speelt in de buurt em kan het op een nette wijze bediscussieerd worden.

Als modereter capaciteit het probleem is wil ik me zelf best aanmelden om de modder mee te helpen eten of te onderhouden.

ranonkel

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 10-01-2013, 13:22 »
Als het meest recent geplaatste bericht dat niet tot dit draadje behoord van 5 nov 2012 is wordt het wel moeilijk. Evengoed wel jammer.

jacqueline s

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 10-01-2013, 15:33 »
Om de zoveel tijd kijk ik even op deze site en plaats eventueel ook mijn op en/of aanmerkingen. Ik woon sinds het begin (2000) in Morgenweide. Ook ik zie dat dit minder word.
Wat betreft (zoals in het 1e stukje word vermeld) Facebook, daar zit ik meer op dan op deze site. Ook daar kan men een groep maken en daar lid van worden. Mocht er nieuws zijn wat word geplaatst in de groep, krijg je dar een melding van. (kwestie van instellen). Dan denk ik zelf dat je een meer mensen benaderd dan wachten tot iemand weer iets plaatst of op de site is. Maar nogmaals, dit is geheel mijn mening.

Laura

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 19-01-2013, 14:08 »
Zou jammer zijn als het forum verdwijnt.
Ik heb niets met Facebook en Twitter is hartstikke handig
voor van alles en nog wat, maar te vluchtig.

Zelf ben ik een beetje afgehaakt omdat voor mijn gevoel
normale vragen over bijv. het zoeken naar een goede tandarts,
of juist klachten over een tandarts of hetzelfde onderwerp over
winkels etc. niet gepost/besproken mochten worden.
Ik weet eerlijk gezegd niet precies meer waarom dat was/is?
Volgens mij omdat sommige mensen (soms) onterecht negatieve berichten schreven?

Maar goed..
het heliverhaal en wat er bereikt is, is een mooi voorbeeld
van het nut van een forum.

Geen idee wie de moderators zijn, maar in elk geval bedankt
voor het werk wat jullie gedaan hebben en nog doen.

Al is het een beetje laat...
allemaal een fijn en gezond 2013 gewenst.

Groetjes Laura

brasbewoner

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 25-01-2013, 22:44 »
Ook ik zou het jammer vinden als het forum verdwijnt. Ik herken wat Laura schreef. Als ervaringen met bijvoorbeeld tandartsen en wnkels niet meer besproken mogen worden dan is wat mij betreft een belangrijk deel van het bestaansrecht van een wijkforum weggevallen. Vanaf de tijd dat deze regel hier weer eens onder de aandacht werd gebracht, werd het meteen merkbaar stiller op het forum.
Daarvoor bezocht ik de site en het forum geregeld , nu nog hooguit eens per maand.