Auteur Topic: Controle op snelheid zou het helpen  (gelezen 2764 keer)

ecootje

• Member
    • Bekijk profiel
Controle op snelheid zou het helpen
« Gepost op: 02-08-2011, 23:05 »
Vanaf heden kan iedereen aangeven in welke straat er gecontroleerd gaat worden op snelheid  ???

Is het dan zo noodzakelijk dat wij, de bewoners van Ypenburg, gaan bepalen waar de politie hun werk moeten doen?

Iedere dag sta ik verbaasd hoeveel verkeer en op de kruising van de Ypenburgse Boslaan en de Laan van Hoornwijck door rood licht rijden.
Zeker 's morgens in de spits. Zet er camera's neer en het probleem is opgelost.

Iedereen weet dat bij het gehele centrum vanaf de de Ypenburgse Boslaan tot de Rijswijkse Waterweg een 30 kilometer zone is.
Zet een aantal vrijwille agenten neer met een laser meetapparaat en ga een week lang boetes uitdelen in de buurt en wie weet wordt het dan weer eens veilig  :-\ want dat is het momenteel niet.

Vooral scooters en motoren kunnen volgens mij niet lezen en als ik netjes 30 rijdt wordt ik bijna van de weg geduwd omdat ik me aan de snelheid hou.

Ik vind de actie zinloos want als jouw straat toevallig niet zoveel stemmen krijgt heb je dus pech.

dreumesmama

• Member
    • Bekijk profiel
Re:Controle op snelheid zou het helpen
« Reactie #1 Gepost op: 02-08-2011, 23:55 »
inderdaad erg vreemd. Straten die dan niet gekozen worden en waar door hard rijden een ongeluk gebeurd ligt de verantwoordelijk bij de burger want die heeft niet aangegeven dat er eens gecontroleerd moet worden.

In de Bras, Brasacker en Biesland zijn alle straten enkelrichting verkeer. Dit wordt niet alleen door bezoekers en bewoners (en politie!) aan de spreekwoordelijke laars gelapt maar ook door de vuilnisophaaldiensten, die sjeezen niet alleen in stand 5 door de smalle straatjes maar ook als 't effe kan in achteruit.  Het is wachten op een eerste dodelijk ongeluk (met kind).

Wiske

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03-08-2011, 11:04 »
Heerlijk op vakantie geweest. Zo ongeveer het eerste wat me gebeurde toen ik terug in Nederland kwam was dat ik op het zebrapad (keurig gewacht op groen licht) weg moest springen voor een door rood rijdende politiewagen zonder zwaailicht of sirene. Kunnen we ook ergens aangeven dat we best wel zouden willen dat de politie zich aan de regels houdt?

garfieldsue

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 03-08-2011, 15:48 »
ook vanmiddag werd ik verrast door een inhalende politiewagen die vet door rood reed en verder richting het politiebureau reed om daar verder door rood te rijden - er werd geen sirene of zwaailicht gebruikt - waarom is dit nodig? Wellicht moet de politie zichzelf aanpakken voordat ze de rest gaat bekeuren

Als het werkelijk nodig is om door rood te rijden geef dat in ieder geval aan door zwaailichten te gebruiken en sirene zodat iedereen erop voorbereid is dat er een hulpdienst langs wil.

dreumesmama

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 04-08-2011, 00:03 »
In Nootdorp op de Kerkweg waar je 30 mag wordt ik regelmatig bijna van m'n fiets gereden, ook door voorbijscheurende politie zonder zwaailicht. Het meest ergerlijke is echter - en toch al meerdere keren gezien - dat ze doodleuk op het fietspad gaan rijden. Bvb aan de Brasserhoutweg (toekomstige Braslaan) om naar de Dwarskade te rijden.

frank

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 30-08-2011, 21:36 »
Als bewoner mogen we gaan zeggen waar de politie snelheids controle moet gaan houden.
Dit heeft helemaal geen zin, als je als bewoner aangeeft dat je in het winkelcentrum en de straten er omheen, waar het een voetgangersgebied is, regelmatig opzij moet springen voor fietsers en andere tweewielers.
Dan doen ze daar helemaal niks mee.
Nu moet ik gaan geloven dat ze snelheidscontroles gaan houden als we als bewoners aangeven waar we dat willen  ;D

« Laatst bewerkt op: 30-08-2011, 21:38 door frank »

Ypie

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 31-08-2011, 11:38 »
Het zijn er maar enkelen die hard rijden (gisteren werd ik zelfs nog door een lesauto bijna van de weg gedrukt) maar volgens mij kunnen ze beter eens controleren op door rood rijden. Toen ik stond te wachten voor rood licht reed een automobilist van achter me twee auto's voorbij en reed gewoon door rood. Ook de kruising van de Rijswijkse waterweg en Poortweg wordt alleen maar door rood gereden,hoe vaak ik daar al niet heb moeten wachten op een malloot die door rood reed terwijl ik al lang groen had. Ik denk dat dit meer zin heeft. Want die paar achterlijken die hard rijden blijven dat toch doen. Dus controleren bij stoplichten en volgens mij is dat kassa voor de politie.

Wiske

• Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 27-09-2011, 00:23 »
Wel grappig dat die snelheidsdetectie-paal op de boslaan nou uitgerekend voor de deur van onze Grote Blonde Verkeersovertreder staat  ;D